A számítógépes játékipar évente kétszer megrendezésre kerülő idei őszi összejövetelén bizonyosságot nyert a Sony konzol-piaci uralma. A több mint ötven céget felvonultató kiállításon bemutatásra kerülő játékok több mint fele PlayStation-re vagy PlayStation 2-re készült. A Sony vezető pozíciókat elfoglaló két terméke (25,7, illetve 24,5 százalék) mögött 15 százalékkal a GameBoy Advance, az Xbox (5,9 százalék) és a Gameboy végzett. A játékgyártók számára legvonzóbb platformok között a személyi számítógép és a mobiltelefon is megtalálható (9,7, illetve 4,1 százalék). Viszonylag alacsony, 4 százalék alatti aránya volt a GameBoyra, DreamCast-re és a GameCube-ra írt játékoknak.
A Microsoft megerősített jelenléte az Xbox közelgő premierjének köszönhető, a cég saját konzolja az észak-amerikai piacra novemberben, míg Japánba februárban érkezik. A Microsoft a Game Show-n jelentette be, hogy Xbox-ra írt játékok fejlesztésére kötött szerződést két japán szoftvercéggel, ezenkívül a Sega két játékfejlesztő stúdiójával is hasonló megegyezés született.
Szintén a Sega és Microsoft közt született meg az együttműködés, miszerint az előbbi a jövőben az Xbox platformján alapuló alaplapokkal látja el játékautomatáit, ezzel is megnövelve a két platform kompatibilitását.
A kiállításon felvonultatott játékok legnagyobb része (18,7 százalék) az akció kategóriába sorolható, ezeket követték a szerepjátékok (16,9 százalék) és a szimulátorok (10,9).
[origo]
PlayStation 2: színorgia a Sonytól
Egy hetet késik az Xbox
300 ezer eladott GameCube