Bár a mobilkommunikációval foglalkozó cégek hatalmas összegeket öltek a harmadik generációs mobilhálózatokhoz kapcsolódó fejlesztésekre, korántsem számíthatnak tömeges érdeklődésre a felhasználók részéről. A többek közt Japánban és Nagy-Britanniában idén startoló 3G hálózatok kibővítik a vezeték nélküli kommunikáció lehetőségeit, a megfelelő mobil eszközök használatával a "hagyományos" beszélgetés mellett lehetővé válik videobeszélgetés, illetve konferencia létrehozása és nagyméretű fájlok küldése és fogadása is.
A Forrester Research elemzője szerint a 3G eszközök legjobban kihasznált területe az mobiltelefonon játszható játékok piaca lehet. A nagy átviteli sebességre képes hálózatok és a jelentős fejlődésen keresztül ment, nagy méretű színes képernyővel és kamerával rendelkező "mobiltelefonok" segítségével az eddigi PC-s társaikhoz hasonló játékok is játszhatóak. A kínálat egyaránt tartalmazhat online és offline játékra alkalmas szoftvereket.
A világ legnagyobb távközlési cégei közé tartozó japán NTT DoCoMo 6,3 millió felhasználója tölt le többek közt a Sega által gyártott játékokat telefonjára. A játékok a konzolokra készített változatok speciális verziói. Jelenleg négy jelentős gyártó - Ericsson, Motorola, Nokia, Siemens - dolgozik olyan technológiákon, melyek lehetővé teszik a fejlett játékok mobil platformra történő áthelyezését.
[origo]
Ajánlat:
X-Forge: 3D játékplatform PDA-kra
Korábban:
UMTS: megérkeztek a jövő eszközei
Hamarosan Linuxot futtathat a telefonunk