A legtöbb olyan program esetében, melyek kifejezetten konzolokra készültek, a játékot megpillantó PC-s gamernek az a megérzése, hogy az adott játék pont jó helyen van az adott konzolon. Persze akadnak kivételek, melyek esetében arra gondolunk, hogy milyen jó lenne, ha ez és ez a program PC-n is bemutatkozna. Ez a gondolat általában a kiadó vezetőinek elméjében is felmerül, és így kerülnek át a mi platformunkra az olyan sikerjátékok, mint a Halo: Combat Evolved, és amilyen a Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay is lehet.
A program főszereplője a címben is szereplő Riddick, akinek természetesen mindenkivel meggyűlik a baja, ezúttal a fél galaxisban. Hősünk a játékban vázolt pályafutását nem egy barátságos helyen, hanem a Butcher Bay bolygóközi börtönben kezdi, ahová egy fejvadász juttatta. Ez a börtön nem egy leányotthon, méghozzá annyira nem, hogy az ismert galaxis legelvetemültebb rosszfiúit zárják ide. Riddick koma persze nem tudja, hogy miként került ő ezek közé az elvetemült gyilkosok közé, ami nem is meglepő, hisz arról sincs tudomása, hogy ő kicsoda valójában.
Az első feladatunk a személyazonosságunk kiderítéséhez vezető úton a börtönből való megszökés, mivel a hűvösön elég kevés hozzáférésünk van különféle adatbázisokhoz. Nem meglepően a börtönben fogva tartott rabokat nem halmozzák el lőfegyverekkel, minek következtében a játék első felében a közelharcra kerül a hangsúly. Akadnak ugyan fegyveres őrök, kiket akár a saját pisztolyaikkal durranthatunk le, de a lőszer hamar kifogy, és megint csak marad a szemtől szembeni harc. Ez, mármint a szemtől szemben történő küzdelem egyébiránt nem túl ajánlott, mivel sokkal hatékonyabb az ellenségeket hátulról elkapni, és ez még jobban is illik egy börtönlakó morális szintjéhez. Az, hogy mi történik, ha sikeresen egy gyanútlan áldozat mögé lopakodtunk, attól függ, hogy milyen tárgy van a kezünkben. Ha ez történetesen egy éles kés, akkor elvágjuk a szerencsétlen torkát, ha egy cső, akkor péppé verjük a fejét, ha pedig nincs a kezünkben semmi, akkor nemes egyszerűséggel kitörjük a nyakát. Hát igen, a program nem lesz a Zoo Tycoon 2 vetélytársa az erőszakmentesség terén...
A PC-s verzió fejlesztése még nemrég vette csak kezdetét, de a fejlesztők azt szellőztették meg, hogy tartalmilag igencsak kevés változtatás kerül a programba az Xboxos változathoz képest. Valójában minden megtalálható lesz a PC-s Chronicles of Riddickben is, mely elemekhez néhány újdonság járul. A fegyverek maradnak a régiben, de legalább néhány új pályát kitaláltak a Starbreeze AB pályatervezői, amiken pár olyan robottal is találkozhatunk, melyek csak nekünk PC-seknek készültek. Ez végső soron nem is baj, hiszen aki nem játszott az Xboxos verzióval, annak minden elem új lesz, de azért jobban ki lehetne használni a PC előnyeit.
Várhatóan a játék grafikájával nem lesz semmi probléma, sőt, várhatóan egy igazán kiemelkedő megjelenésű shooterrel futunk majd össze valamikor jövőre. Ez egyaránt vonatkozik a környezet megjelenítésére, a karakterekre és a fegyverekre egyaránt. Ez, mármint az impozáns grafika a legtöbb játék esetében pozitív, és alapjában ez a Chronicles of Riddick esetében is így van, csakhogy éppúgy vonatkozik az erőszakos jelenetekre is. Igen, a Riddick egy véres program, és a vérrel nem spóroltak a grafikusok... remélhetőleg lesz lehetőség kevésbé "szaftosan" is játszani a programmal.
Pontosan még nem került eldöntésre, hogy kerülnek-e a programba egyedi többjátékos módok, de deathmatch, team deathmatch, valamint capture the flag bizonyosan várja a barátiak elleni harcra vágyó játékosokat. Persze az egyjátékos missziósorozat is lesz olyan részletes, és várhatóan hosszú is, hogy ne keljen fél nap után máris a multiplayer lehetőségek között keresgélnünk.
Egyelőre ennyi információ látott napvilágot az Xoboxos sikerprogram, a Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay PC-s verziójáról. Remélhetőleg a fejlesztők meggondolják magukat, és úgy határoznak, hogy mégiscsak telepakolják a játékot mindenféle, az Xboxos kiadásból kimaradt újdonságokkal.