A Tales of Eternia azok közé a konzolos sikerprogramok közé tartoznak, melyek nemcsak Japánban és Ázsiában, hanem az Egyesült Államokban is rengeteg hívet szereztek maguknak. A Távol-Keleten még 2000-ben debütált PlayStationre írt program szép példányszámban kelt el a tengerentúlon, ahol Tales of Destiny címmel lapult a boltok polcain. Emellett a világ és a történet azok számára is ismerős lehet, akik rajongói a szintén Japánból származó anime-rajzfilmeknek, mivel hasonlóan egy másik sikeres konzolos játékhoz, a Legend of Himikóhoz (Himiko Den), a Tales of Eterniából is készült egy, a Himikóhoz hasonlóan csodálatos mesesorozat.
Nézzük először a világot, ahol majd a PC-s online változat kalandozói barangolhatnak. A Tales of Eternia, vagyis Eternia világa két, egymás alatt, illetve felett elhelyezkedő részre, kontinensre oszlik. Az egyik kontinens Celestia, melyen furcsa emberek élnek, akik elég mereven elzárkóznak a másik kontinens lakóitól. Az igazság az, hogy erről a földről olyan keveset tudunk, hogy a játék megjelenésekor nem is lesz elérhető a kalandozók előtt, hanem csak egy későbbi kiegészítőként csatlakozik a játékhoz. A rajzfilmsorozatból sem tudunk meg róla sokat, csak tán annyit, hogy innen származik Meredy, és az anime is azzal végződik, hogy a hősök elindulnak az ismeretlen homályába vesző Celestia felé.
A másik világ neve Infernia, és ne tévesszen meg senkit a név "pokoli" hangzása, mivel nem valami Abysshoz hasonló helyről van szó, hanem egy olyan kontinensről, ami tökéletes hasonmása bármely fantasy világnak. A világon megtalálható minden tájegység a havas hegyektől egészen a trópusi szigetekig. A kor, amit a történet felölel a középkor a más fantasy világokból ismert idealizált változata, vagyis kardok, páncélok, varázslatok, mesés kincsek, szörnyetegek és sárkányok várják a merész kalandozókat, akik a világot uraló frakciók súrlódásai között próbálnak talpon maradni.
Ami a karakter megalkotását illeti, az első lépés egy általunk favorizált arc részletes megalkotása lesz. Ennek azért van jelentősége, mert hasonlóan a konzolos játékhoz, egy másik játékossal való találkozáskor egy kis ablakban jelenik meg a két szereplő arca, mely annak függvényében változik, hogy milyen hangnemben kommunikálnak. Ami a fajokat illet, egyelőre nem részletezte a Namco a témával kapcsolatos teveit, de azt érdemes megjegyezni, hogy a rajzfilm minden inferniai karaktere ember volt, és Meredy sem sokban különbözött "lenti" társaitól.
A választható kasztok terén már nagyobb a változatosság, habár ne számítsunk mindenféle választható szakmák kavalkádjára a kovácstól a szotyiárusig. Elsőként arról határozunk majd, hogy karakterünk akar-e mágiát használni, vagy a kardforgatásban jelentkezik, esetleg a kettőnek valamilyen egyvelegére vágyunk. Ha nem akarunk a mágiával bajlódni, akkor hősünk lehet warrior, vagy swordsmen - e kettő közt az lesz a döntő különbség, hogy míg a warrior a védekezésben, addig a másik harcos osztály tagja a támadásban jeleskednek majd. Ha úgy döntünk, hogy belevágunk a varázslás rejtelmeibe, akkor lehetünk fehér mágusok, akik elsősorban gyógyítással, és a testre ható, erősítő, vagy gyengítő varázslatokkal foglalkoznak, vagy "varázsló" mágusok (magic sorcerer), kik Lina Inverse módjára vagdalkoznak a tűzzel, faggyal és minden egyébbel. Ha a kettő egyvelegére vágyunk, akkor ott van a harcművész, aki egyaránt hatékony támadásban, védekezésben, és még a gyógyítás területén is rendelkezik ismeretekkel.
Ha magát a harcot vesszük górcső alá, akkor egyelőre sajnos még nem alakul ki tiszta kép a tekintetünk előtt. A Namco egyelőre nem sokat árult el arról, hogy miként csépelhetjük a szörnyetegeket, de olyan információk már kiszivárogtak, hogy a konzolos programokban bevetett linear motion battle system nevű csoda egy fejlesztett változatán gondolkodnak a játéktervezők. Erről egyelőre csak annyit tudhatunk, hogy egyaránt szükségünk lesz a harcban az egérre és a billentyűzetre, de jobban járunk, ha inkább beruházunk egy gamepadre.
A legtöbb online szerepjáték fejlesztői elmondják, hogy igazán akkor lesz komoly esélyünk a sikerre, ha társainkkal karöltve szállunk szembe a világ nehézségeivel. Ez a Tales of Eternia Online-ban még inkább igaz lesz, de ezúttal nemcsak összeverődött karakterekről, hanem egy vezető alatt funkcionáló csapatokról lesz szó. A csapatokba négy fő tartozhat - ez nem jelenti azt, hogy harc esetén más karakterek ne támadhatnák meg a csapat által kiválasztott szörnyet, és az sem lesz feltétel, hogy a játékos beletartozzon egy csapatba -, mely négy tag közül egy egyik lesz a vezető. Ő határozza meg, hogy a küzdelmekben ki mit tegyen, és szerepének fontosságát jól hangsúlyozza, hogy ő oszthatja el a győzelem esetén megszerzett kincseket és tapasztalati pontokat.
Nagyjából ennyi "derült ki" egyelőre a készülő MMORPG-ről, megspékelve még annyival, hogy NPC-ként várhatóan találkozhatunk a sorozat és az eredeti játék hőseivel, Farah-val, Reiddel, Corinnával és a többiekkel. Mivel az anime-sorozat, és a PSX-es program is Japánban hódította meg elsősorban a rajongókat, várhatóan a szerepjáték is a távoli keleten számíthat népszerűségre, de mivel az eredeti játék azért Amerikában is sok hívet szerzett magának, nem elképzelhetetlen, hogy Ázsián kívül is szép reményekkel léphet ringbe a Tales of Eternia Online.