Az interneten keresztül játszható szerepjátékoknak egyre inkább fontos tényezőjévé válik a grafika - sőt, a fejlesztők nem győzik egyre-másra kiadni a patcheket, vagy az új, felturbózott kliensprogramokat. Ennek ellenére talpon tudnak olyan MMORPG-k is maradni, melyekben olyan mértékben szorul háttérbe a grafika a tartalommal szemben, hogy egyenesen szövegesen kínálják a kalandokat a felhasználóknak. Ezeknek a programoknak a táborát szélesíti mostantól hat hét tesztelés után az Iron Realms Entertainment fantasy alkotása, a Lusternia: Age of Ascension is. A program annyiban "lóg ki" a klasszikus fantasy világok sorából, hogy a harcosok és varázslók kellő szintet elérve akár több bolygót is bejárhatnak. A karakterek megalkotása rendkívüli aprólékossággal történhet, ami kizárja a sablonosságot az ötszáznál is több küldetést kínáló szerepjátékból.