2005 januárjáig mindössze hétezer .in végződésű domainnév volt bejegyezve, azóta azonban az indiai domainliberalizáció jóvoltából több tízezerre nőtt a helyi internetcímek száma - igaz, az új nevekért nem az indiai vállalatok és magánszemélyek tülekedtek, hanem a külföldiek. A DomainABC című szaklap értesülése szerint a regisztrációs lehetőség első két napján ötvenezer bejegyzési kérelem érkezett, ami több volt, mint az örökzöldnek számító .com domain alá azokon a napokon bejegyzett összes domain.
A .in népszerűsége meglepő, hiszen a nemzetközi (international) szó rövidítésére hajazó végződés már létezik: a .int tartományt még 1988-ban hozták létre épp azzal a céllal, hogy a nevükben csak az országokfelettiséget hirdető intézmények igényeit kielégítsék.
Az indiai domain végződések korábban annyira nem voltak népszerűek, hogy négy évvel ezelőtt a híres indiai békeharcos, Mahatma Gandhi unokája, Tushar Gandhi is a nyilvánossághoz fordult, hogy honfitársai hazafias érzelmeit erősítse. Tushar Gandhi arra intette az indiai vállalkozókat, hogy ne hagyják magukat gyarmatosítani a .com, és .org nemzetközi végződések bejegyzésével, regisztráljanak a nemzeti domain alá. A felhívásnak, úgy tűnik, nem sok foganatja volt - noha az ifjú Gandhi még ingyenes regisztrációt is felajánlott -, mivel a február eleji liberalizációig a milliárdos lakosságú ország bejegyzett internetcímeinek száma a huszada volt például a magyar domaineknek.
A .in alá való szabad bejegyzés lehetősége azonban jelentősen felélénkítette a figyelmet - igaz, Tushar Gandhi korábbi szándékával ellentétben kevésbé az indiaiakét, mint inkább a külföldiekét.