Tisztességtelen többletbevételt eredményezező gyakorlatnak nyilvánította a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), hogy a T-Mobile-os ügyfeleket hívók hívásai - ha az előfizető telefonja ki van kapcsolva - figyelmeztetés nélkül közvetlenül a hangpostára futnak. Ezzel - a GVH közleménye szerint - indokolatlan többletfizetési terhet ró a bármely más hálózatból indított hívásokat kezdeményező előfizetőkre a szolgáltató. A hivatal határozatban tiltotta meg a jogsértő magatartás folytatását, ám 90 napnyi haladékot adott a végrehajtásra a telefontársaságnak.
A versenyhatóság pénzbírságot nem rótt ki, sőt, úgy fogalmazott: a T-Mobile az általa legkedvezőbbnek ítélt módon kell, hogy megszüntesse fenti gyakorlatát. A T-Mobile álláspontja szerint a hangpostára futó hívások problémája technikai kérdés, ahol több megoldás is szóba jöhet - ezt mutatja az is, hogy a GVH nem szabott ki bírságot. Ugyanakkor a megoldást majd csak azt követően dolgozzák ki, hogy a versenyhivatali határozatot írásban kézhez kapják.
A Vodafone-t is vizsgálják
Dr. Horváth Anita, a versenyhivatal sajtóreferense lapunknak elküldött nyilatkozatában jelezte: ugyanezen gyakorlat miatt jelenleg is versenyfelügyeleti eljárás folyik a Vodafone ellene, de az még nem zárult le. A Pannon GSM ellen ugyanakkor nem folyik eljárás, mert a szolgáltató ügyfeleit hívókat egy hangjelzés figyelmezteti, hogy hamarosan a hangpostára futhat a hívásuk. Ezt kvöetően még két másodperce van a hívónak, hogy eldöntse: megszakítja-e a hívást, vagy üzenetet hagy.
A GVH ugyanakkor jelezni fogja az illetékes hatóságnak, hogy a problémával kapcsolatban egységes szabályozásra van szükség. A hatóság a rendelkezésre álló három hónap alatt eldöntheti, hogy kezdeményezi-e a mobilszolgáltatók által betartandó egységes szabályozás kialakítását.