Az Apple azért választotta Budapestet a közép-európai központ színhelyéül, mivel hazánkban háromszor akkora (106 százalékos) bővülést ért el az értékesítés terén, mint amelyet az anyacég produkált az idei év során. A bemutatóteremként és oktatóközpontként funkcionáló, első hazai Apple Center az Andrássy úton nyitotta meg kapuit, a régión belül közeli jövőben Prágában, Pozsonyban és Szarajevóban nyílnak meg hasonló központok.
Az Apple Center üzletekből Nyugat-Európában több tucatnyi működik már, a boltok közös jellemzője, hogy belső tereik elrendezése nagyon hasonlít egymásra. A központ keddi megnyitóján a társaság közölte, Magyarországon az Apple az idei év első felében megduplázta hazai eladásait: az elmúlt hat hónapban mintegy kétezer darab Macintosht értékesített, melyek 40 százaléka volt hordozható, s 60 százaléka asztali számítógép.
A magyar képviselet emellett arról is beszámolt, hogy a cég világszerte legnépszerűbb terméke, a többezer zeneszám raktározására képes, miniatűr merevlemezzel szerelt iPod hordozható zenelejátszó eladásait szintén jelentősen növelte, tervei szerint a kütyüből az év végéig havi ezer darab fogy majd.
Az Apple jelenlegi üzleti évének harmadik negyedévében világszerte közel 1,2 millió darab Mac számítógépet, és 6,15 millió iPod-lejátszót értékesített. a számítógépek területén 35 százalékos, az MP3-lejátszók területén pedig 616 százalékos növekedést ért el.