A Pew Internet and American Life Project felmérése szerint Egyesült Államokban már több nő internetezik, mint férfi: ugyan a férfiaknak 68, a nőknek pedig 66 százaléka használja a világhálót, a nők többen vannak, mivel az összlakosságnak is nagyobb hányadát teszik ki. A fiatalok körében viszont már határozottan szembeötlő a különbség, a 18-29 éves korosztályból ugyanis a nők 86 százaléka, míg a férfiaknak csupán 80 százaléka internetezik rendszeresen.
A férfiak viszont intenzívebben és gyakrabban lépnek fel a hálózatra, főleg otthonról, ahol a szélessávú előfizetések számában is ők vannak többségben. Abban is jelentős különbség mutatkozik, hogy a két nem mire használja a világhálót: a férfiak inkább informálódnak, és az üzleti, politikai és sporthíreket, az időjárási információkat és kereskedelmi termékekkel kapcsolatos információkat keresnek. A férfiak vásárolnak többet online, szoftvereket is többet töltenek le, pornóoldalakat pedig négyszer annyian (körülbelül egyötödük) néznek, mint a nők.
A nők ezzel szemben kapcsolataikat építik és ápolják intenzíven a világhálón, főleg e-mailekkel és chateléssel. Ami az informálódást illeti, ők inkább az egészségügyi és életvezetési problémáikra keresnek megoldást a weben, valamint a vallási oldalakat is aktívabban látogatják. Az amerikai nők viszont egyre növekvő ütemben használják az e-önkormányzat, az internetes térképek és navigációs szoftverek, valamint a zene- és videoletöltés lehetőségeit is.