A hardverbizniszbe való nagy ugrás helyett tehát marad a kimért terjeszkedés a szoftverek és szolgáltatások területén. Larry Page, a Google alapítójának beszédét nagy várakozás előzte meg a Las Vegas-i Consumer Electronic Shown: az internetes keresőcég ugyanis mindig ügyesen titkolja, milyen újítással áll elő legközelebb, a szórakoztatóelektronikai kiállítás előtt pedig - szokás szerint - szárnyra kaptak a következő termékükkel kapcsolatos találgatások.
Az elemzők egy része biztosra vette, hogy a cég saját márkás, olcsó számítógéppel rukkol majd elő; mások azt találgatták, hogy valamilyen internetes televíziózáshoz használható set-top-boxot, vagyis a tévékészülék tetejére helyezhető készüléket jelentetnek meg. Egyik tipp sem jött be, bár utóbbi közelebb áll a valósághoz: a cég ugyanis a Google Video keresőre épülő online áruházat indít, amelyből népszerű tévésorozatokat és sportközvetítéseket lehet majd megvásárolni vagy kikölcsönözni.
Kosármeccsek és Star Trek
A Google Video Store bőséges választékkal startol majd: a Google a CBS televízió sorozatait és az NBA korsárlabda-mérkőzéseit teszi elérhetővé jó minőségű, nagy felbontású formátumban. Az internetezők a már lefutott sorozatok epizódjait - ezek közül nálunk a McGywer vagy a Strar Trek tartoznak az ismertebbek közé - két dollárért tölthetik le, a friss epizódokat - az új kínálatban többek közt ott van a Helyszínelők és Survivor - pedig 24 órára kölcsönözhetik ki ennyiért, vagyis egy napig játszhatják le az epizódokat. A kosárlabdameccsek négy dollárba kerülnek majd, és olcsóbban elérhető archív mérkőzések is felkerülnek majd a választékba.
A videóbizniszbe a Google oldalán beszáltt a Sony Music is, amely zenei videókat szolgáltat majd, és több kisebb kiadónak köszönhetően lesznek a kínálatban dokumentumfilmek, független filmesek alkotásai és rajzfilmek is. A szolgáltatás legnagyobb hátránya Magyarországról nézve, hogy egyelőre csak angol nyelvű tartalmakkal startol, és csak dollárban történő hitelkártyás fizetéssel érhető el - elsődleges célpontja ugyanis az amerikai piac.
Drága lenne a saját hardver
A szkeptikusabb elemzők - többek közt a CNet híroldalán - a napokban már vitatták, hogy a jól jövedelmező internetes szolgáltatások mellett a Google beszállna a hardverbizniszbe is, emlékeztetve arra, hogy saját eszközeik kifejlesztése nagyon sokáig tartana és sokba kerülne, miközben kevés esély van a megtérülésre. A legnagyobb amerikai internetszolgáltató, az AOL például már jelentetett meg saját márkás gépet, de a próbálkozás egyszer sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A szoftveres szegmensből mindeddig egyedül a Microsoft szállt be sikeresen a játékgép-piacra az Xbox-konzolokkal, a legújabb modell azonban nekik is csak veszteséget termel a játékprogramok eladása nélkül.
A Google az online videotéka mellett csak mobilos szolgáltatásokkal terjeszkedik: a Motorola még Larry Page beszéde előtt jelentette be a CES-en, hogy Google-ikont helyeznek el készülékeiken, amelynek segítségével a felhasználók közvetlenül elérhetik a keresőoldalakat mobil netezés közben. Ez csak apró újítás ugyan, de mobilosok tömegeihez viheti el a legnépszerűbb keresőt.
Szoftvercsomag alapvető alkalmazásokkal
A Google másik, a CES-en bejelentett újdonsága a Google Pack, amely egy internetről letölthető alkalmazáscsomag. A Google saját műholdas atlasza, a Google Earth és saját képszerkesztője, a Picasa mellett szerepel benne a Google Toolbar eszköztár Internet Explorerhez, az eleve ezzel ellátott, nyílt forráskódú Mozilla Firefox böngésző, valamint olyan, szinte nélkülözhetetlen alkalmazások, mint a PDF-fájlok megjelenítéséhez szükséges Adobe Reader, a LavaSoft AdAware nevű kémprogram-elleni szoftver és a Symantec Norton Antivirus programja fél éves előfizetéssel. A Google Pack újítása abban rejlik, hogy egyszerűen elérhetővé és telepíthetővé teszi ezeket az alkalmazásokat, amelyeket azután önállóan frissít is.