Napjainkban rajzolódik ki a tudás és a kultúra új világtérképe, amelyen láthatatlan maradhat az, aki nem gondoskodik a megfelelő online jelenlétről - mondta az idei terveiről tartott beszédében a múlt héten Jacques Chirac az AP beszámolója szerint. A francia államfő szerint Európának válaszolnia kell az amerikai óriáscégek által támasztott kihívásra.
Összességében ezt a célt szolgálja a majd a tervezés alatt álló, nemzetközi együttműködés keretében készülő európai keresőszoftver, a Quaero. Tervezői között olyan nagy nevek szerepelnek, mint a francia és a német nemzeti távközlési társaság, vagyis a France Telecom és a Deutsche Telekom, valamint a francia szórakoztatóelektronikai multi, a Thomson.
A termék neve pedig latin szó, amelynek jelentése: keresni, de nem csak keresőnek szánják. Az alkotók szándéka szerint a végtermék egy univerzális, szöveget, hangot és képet kereső, azonosító, nyilvántartó és fordító funkciókkal is ellátott eszköztár lenne. A technológia minden platformon, vagyis az asztali PC-k mellett mobiltelefonon és tenyérgépeken, sőt, akár a jövő multimédiás szórakoztatóközpontként készülékein is használható lenne, és minden olyan cégnek (televíziónak, rádiónak és filmstúdiónak) értékesítik majd, amely audiovizuális tartalmakat állít elő.
A tervek tehát nagyon ambiciózusak, a kezdeményezés technikai és főleg pénzügyi részleteiről viszont maguk a résztvevők sem árulnak el részleteket. Az európai technológiai guruknak pedig a Google és a Yahoo formájában a világ legdinamikusabban fejlődő vállalataival kell konkurálniuk a projekt megvalósítása során, amelyek dollármilliókat ölnek saját technológiáik tökéletesítésébe és új termékek kidolgozásába.