A szeptember 17-én, vasárnap nyilvánosságra került Gyurcsány-hangfelvétel nyomán rendkívüli érdeklődéssel keresték a híreket a hazai internetezők - olvasható a Medián Webaudit szolgáltatásának honlapján. Másnap, szeptember 18-án a hazai online híroldalak többsége új látogatottsági rekordot könyvelhetett el, a Webaudit által mért weboldalakat együttesen 2,2 millió látogató kereste fel.
Egész hetes figyelem
A látogatottsági rekordok csupán egyetlen napig éltek, ugyanis szeptember 19-én, a Magyar Televízió székházát ért támadást követő napon szinte minden hazai online híroldal újabb látogatottsági rekordot ért el. A Webaudit rendszerében szereplő szájtokat együttesen 2 millió 333 ezren keresték fel, akik összesen 168 millió oldalt nyitottak meg. A kimagasló érdeklődés az egész hétre jellemző maradt, és nem csak a hazai látogatók körében.
Némileg meglepő módon a múlt héten a teljes látogatószámok erősebben nőttek, mint a belföldi látogatók száma, ami egyértelműen jelzi az események iránti külföldi érdeklődést. A növekedés arányait tekintve a legintenzívebb érdeklődést minden bizonnyal az Amőba oldal könyvelhette el, ahol a kormányfő blogja is olvasható (itt hozták nyilvánosságra a kormányfői beszéd szöveges változatát). A politikai portál több mint 600 százalékos látogatottság-növekedést könyvelhetett el a korábbi látogatottsághoz képest.
Számszerűen azonban az ismert hírportálokat nézték a legtöbben: milliónyian lapunkat és az Indexet keresték fel, (több) százezernyien pedig a Hír TV-t, a FigyelőNetet és a Magyar Nemzet online változatát, az MNO-t. Ki- és lemaradtak ugyanakkor azok az internetoldalak, amelyek profilja távolabb áll a hírszolgáltatástól vagy -közvetítéstől. Érdekesség, hogy az utóbbi időben a hazai interneten látogatottsági rekord megdőlése mindig egy-egy közéleti- politikai esemény, illetve tragédia kapcsán dőlt meg, jól mutatva az interneten közvetített szolgáltatásokon belül a hírszolgáltatás iránti igényt.