A független fejlesztők játékai általában kis büdzséből, szponzori elvárások és kötelezettségek nélkül készülnek. Lehet, hogy kevéssé látványosak, mint a sok millió dolláros gigaprodukciók, ennek ellenére sokszor teljesen újszerű játékélményt kínálnak, amelyek mindenezért kárpótólják a játékost.
A legnagyobb indie játékverseny, az Independent Games Festival 2007 márciusában kerül megrendezésre, a döntőbe került alkotások listája a napokban került nyilvánosságra. Ebből szemlézünk most. Sajnos a nagyközönség számára még nem mindegyik szoftverből készült kipróbálható verzió, azonban így is akadt a horogra pár gyöngyszem.
Sok poén vár a Samorost 2-ben
Csupán egy webböngésző szükséges a Samorost 2 kipróbálásához: a kozmikus utazást megörökítő mese képi világában leginkább a Varjúdombi Mesékhez áll a legközelebb. A főszereplő idegen lények után ered, akik (amik?) a növénygyűjtés közben kutyáját is magukkal vitték, útja során varázslatos és sosem látott helyzetekbe (valamint kisbolygókba és lényekbe) keveredik, minden egyes képernyőn sok gondolkodást igénylő feladatot kell megoldania. Ez egy pillanatig sem unalmas - profi játékokhoz illő grafika és háttérzene és rengeteg képi humor feledteti el a játékosokkal a külvilágot.
Kísérletezni lehet az Armadillo Runnal
A hídépítő játékok és a fizikai kísérletek határmezsgyéjén egyensúlyozik az Armadillo Run. Gyakorlatilag egy labdát kell egy kötélből, elasztikus gumiplatformokból, rácsokból és pallókból összeállított szerkezet segítségével egy kezdőpontból egy végpontba eljuttatni. Figyelni kell a gravitációra is, hiszen ha egy híd nincsen megfelelően felfüggesztve vagy alátámasztva, egy pillanat alatt összeomlik. A sárga labda és az armadillo (Dasypus) a játék szerint ugyanazon élőlény.
A már korábban is méltatott lego-akció Toblo mellett olyan ötletek is elismerést kaphatnak majd, mint a Racing Pitch, az első hanggal irányítható autóverseny. Aki már gyerekkorában is hangosan utánozta a családi négyüteműt, az előtt nagy jövő áll, a gép ugyanis a játékos hangerejéből és hangmagasságából következteti ki azt, hogy éppen milyen gyorsan és melyik fokozatban száguld (vagy a kezdeti frusztráló félórában, hogyan is áll egy helyben) a versenyjármű. Előre szólunk, ezt nem lehet diszkréten és halkan játszani, s a használathoz mikrofonra is szükség van.
Mikrofonba berreghet a Racing Pitchcsel
Akinek ez nem elég, találkozhat még háztáji feladatokat ellátó tehenekkel, vadnyugati online szerepjátékkal és űroperával is. A közel 150 benevezett játék között minden bizonnyal megtalálja minden műfaj rajongója a saját kedvencét.