A kínai kormányzat intézkedésével a 18 év alattiak játékhasználatát szorítaná vissza: a szolgáltatások működtetőinek úgy kell módosítaniuk, hogy azokat az ifjú felhasználók ne legyenek érdekeltek napi 3 óránál hosszabb ideig nyüstölni. Ha ez az idő letelik, a rendszer megfelezi, 5 órán túl pedig törli a begyűjtött pontokat, és egy figyelmeztető üzenetet jelenít meg a képernyőn.
A BBC híradása szerint az internetes játékok működtetőinek július 15-éig be kell építeniük a fent felvázolt, játékfüggés elleni rendszert. Annak érdekében, hogy a megoldás valóban működőképes legyen, az internetes játékokra csak a valós név és életkor igazolásával, s a személyi igazolvány számának megadásával lehet majd regisztrálni.
A hivatalos adatok szerint Kínában az internetet használó fiatalkorúak 13 százaléka vált az online játék rabjává. Az internetes multiplayer játékok az ázsiai országban rendkívül sikeresek, egy helyi elemzőcég, a CCID Consulting becslései szerint 17,8 millióan fizetnek elő valamelyikükre. A játékosok 20 százaléka 20 évnél fiatalabb, 10 százalékuk életkora pedig nem éri el a tizenhatot.
Az idei évben a kínai kormányzat már radikális intézkedéssel lépett fel az internetfüggés visszaszorítása érdekében is: március elején elrendelte, hogy az országban az idén már nem nyithatnak meg több internetkávézót. A világháló függőivé vált felhasználókat katonai stílusú kiképzőtáborokban próbálják leszoktatni káros szenvedélyüktől.
Emellett a hatóságoknál külön részleg foglalkozik a videojátékok tartalmának vizsgálatával is, így például a Tibetet független államként feltüntető Heart of Iron című játék is tiltólistára került az országban. Ugyanakkor a szólásszabadságért küzdő Reporters Without Borders jogvédő szervezet munkatársa, Julien Pain a BBC-nek úgy nyilatkozott, nem tudja elképzelni, hogyan tudják majd betartatni a most bevezetett korlátozásokat, hiszen az online fájlcserélő hálózatokról bármilyen "nyugati" verziójú programot letölthetnek a játékosok.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a kínai kormányzat a külföldi fejlesztésű programok esetében is kötelezővé teszi-e a 3 órás limitet. Pain azonban úgy véli, ha erre sor kerül, a nyugati kiadók valószínűleg önként alávetik majd magukat a rendelkezésnek, mivel Kína hatalmas és jövedelmező piac a kiadók számára.