A Műegyetemen működő Magyar Villamosmérnök- és Informatikus-hallgatók Egyesülete és a Simonyi Károly Szakkollégium közös rendezésében zajló versenyen 4 kontinens 11 országának profi és amatőr programozói versengtek. A feladatok megoldása a verseny hagyományainak megfelelően az informatikai tudományágak széles körű ismeretét követelte meg, az eredményes szerepléshez a gyors és precíz kódírási képesség mellett elengedhetetlen volt a hálózati, mesterséges intelligenciabeli valamint a számítógépes grafikai jártasság.
A verseny kezdetével a csapatok egy-egy virtuális űrhajó fedélzetére kerültek. A mozgásképtelen gépeik űrbeli koordinátái számukra ismeretlenek voltak; a radart illetve a hajtóműveket maguknak kellett elkészíteniük. Hasonló módon, a szerveren keresztül, hálózati úton szerelhették fel a játék későbbi menetéhez elengedhetetlen pajzsokat, lézerágyúkat illetve torpedókat. Az univerzumot a versenyzőkön kívül az ellenséges alien kwargok népesítették be; ők őrizték a bolygókon a kincseket. A megszerzett javakkal érdemes volt a "bankig" elmanőverezni, mivel egy rivális csapat sikeres támadása az elvesztésüket jelentette. Pontokat a játékosok a kincsek gyűjtésével és a kwargok illetve egymás megsemmisítésével szerezhettek. Az űrhajó elvesztése a csapat számára negyed óra szünetet jelentett, amely a szoros csaták során fényévekkel ért fel.
A leghelytállóbb legénységnek a svéd Balloons'R'Us nevű csapat tagjai bizonyultak, akik meg is nyerték a versenyt. Az űrben eltelt egy nap alatt a bolygók felét bejárták, az azokat őrző kwarg hajókat megsemmisítették és így ők készítették el a legteljesebb csillagtérképet. Párbajban szinte minden rivális csapatot legyőztek legalább egyszer. A második helyezett a szintén svéd Jon far bestamma lett, a dobogó harmadik fokára pedig a harmadik svéd csapat, a Team KTH Itello állhatott.
A délutáni eredményhirdetésen az 5000 euró összértékű díjakat az első 10 csapat között osztották ki a rendezők. A Challenge24 menete és légköre képeken, videókon és blog bejegyzéseken keresztül utólag is nyomon követhető a verseny honlapján.
OS