A webkettő óriásai közötti megállapodás hírét a ValleyVag blog egyik név nélkül nyilatkozó forrása szivárogtatta ki, aki szerint a Photobucket először 300 millió dollárt szeretett volna kaszálni. A Reuters által megszerzett, kiszivárogtatott információk szerint azonban 250 millió dollár a végleges vételár.
Rekord a MySpace-nek köszönhetően
Ez az összeg is rekord az online fotómegosztó szájtok történetében, a korábbi csúcstartó Flickr-t ugyanis tizedekkora összegért vásárolta fel a Yahoo. A Photobucketet 2003-ban alapították, és a MySpace-nek köszönhetően nőtt nagyra: a közösségi oldal legtöbb felhasználója ugyanis ezt a szolgáltatást használja képei közzétételére, így a szájt 40 millió regisztrált felhasználóra és havi 17 millió egyedi látogatóra tett szert mostanra.
A felvásárlás előtt a MySpace némi piszkálódással igyekezett lejjebb srófolni a szolgáltatás értékét: egy időre kitiltotta például az onnan befűzött videókat és a diavetítéseket, mondván, a Photobucket saját reklámjainak elhelyezésére buzdítja a felhasználókat. Ezzel a húzással a News Corporation azt is érzékeltetni kívánta, hogy a szolgáltatás léte mennyire kiszolgáltatott a közösségi oldalnak, az egymásrautaltság azonban végül sikeres megegyezéshez vezetett.
Ösztönző vagy riasztó
A CNet által megszólaltatott elemzők szerint a Photobucket olyan nagy forgalmat generál a MySpace-nek, hogy még a kezdeti 300 millió dolláros vételár sem lett volna sok érte. A szájt sikere minden bizonnyal ösztönzőleg hat a hasonló, más oldalakba beágyazható webes eszközöket (widgetek) kínáló vállalkozások számára, bár kérdés, létrejöhet-e még valaha hasonló nagyságrendű üzlet ebben a szférában - és, mint a fenti példa is mutatja, a túlzott összefonódásnak is lehetnek kockázatai.