Juhász Károly, a Nemzeti Hírközlési Hatóság keretein belül működő hírközlési fogyasztói jogok képviselője az MTI érdeklődésére elmondta: eddig az UPC nyújtott internet és VoIP-szolgáltatást Budaörsön és a XI. kerület egy részén az Eurokábel hálózatán. Az Eurokábel azonban tavaly novemberben felmondta a szerződést, s tárgyalásokat kezdett az UPC-vel a további együttműködésről. Időközben azonban a Fibernet megvásárolta az Eurokábelt, s május 29-én megszüntette az érintett területeken az UPC szolgáltatását. A kábeltévé továbbra is elérhető az ügyfelek számára, mivel azt korábban is az Eurokábel nyújtotta a területen.
Összevesztek, elhappoltak
Juhász Károly kifejtette: mivel jogviták vannak az érintett cégek között, kivizsgálják a helyzetet, s problémákat megpróbálják a lehető leggyorsabban megoldani úgy, hogy a legkisebb kár érje a fogyasztókat. Szűcs László, az UPC szóvivője az MTI-nek elmondta: sajnálatos, hogy ilyen váratlanul, idő előtti lépéssel megszakították a szolgáltatásaikat, s ezért nem tudják a felhasználók számára biztosítani a zökkenőmentes átállást.
Hozzátette: az UPC is csupán az előfizetők hiba-bejelentéseiből értesült a változásokról. A történtekről az UPC a telefonos ügyfélszolgálata segítségével tájékoztatja ügyfeleit, s napokon belül levelet is küld a változásokról. Az UPC a web-tárhelyeket és az e-mail fiókokat augusztus végéig elérhetővé teszi volt ügyfeleinek, s a havidíjakból hátralévő összeget is visszafizeti.
Az UPC saját hálózatát ezek a problémák nem érintik. A Fibernet az MTI-vel közölte: munkatársai folyamatosan cserélik a modemeket, s napokon belül minden szolgáltatást elérhetővé tesznek az ügyfeleknek. Igaz, mindez attól is függ, hogy mikor tudják elérni az előfizetőket.