Marissa Mayer, a Google keresőtermékeinek alelnökének közlése szerint a korábbi években a nyár elején mind a számítógépeket, mind pedig a mobiltelefont használó felhasználók számának csökkenését tapasztalták. Idén először azonban változást érzékeltek a trendekben: a PC-s látogatók aránya ezúttal is csökkent, a mobilosoké azonban nőtt.
A cég statisztikái szerint május és június között 35 százalékkal megemelkedett a társaság mobiltelefonról elérhető szolgáltatásainak forgalma. Június utolsó napjaiban debütált Amerikában az Apple mobiltelefonja, az iPhone is - a készülék premierje nyomán 40-50 százalékkal bővült a Google Maps mobilos felhasználóinak köre - a szolgáltatást ugyanis közvetlenül a készülék menüjéből érhetik el a felhasználók.
Míg augusztusban a Google szolgáltatásainak teljes forgalma esett, a mobilos felhasználók aránya a holtszezonban sem esett vissza. Mayer úgy véli, mindez a mobilinternet növekvő elfogadottságát jelzi - bár természetesen a telefonjukról Google-ozó felhasználók aránya még mindig nagyságrendekkel kisebb a PC-s látogatókénál. Míg számítógépről naponta keresések milliárdjait indítják a Google-on, a mobilos keresések száma tízmilliós nagyságrendű.
A kereső szolgáltatásait mobilről döntő többségben amerikai felhasználók veszik igénybe, mivel ezen a piacon érhető el a legtöbb olyan szolgáltatás, amely út közben is hasznos lehet: a Google Mapsen például nemrégiben harminc amerikai nagyváros valós idejű forgalmi helyzetét lehet nyomon követni. Európából és Japánból leginkább a Gmail levelezés és a keresőszolgáltatások iránt mutatkozik komolyabb érdeklődés.