Néhány amerikai cég az idők szavának engedelmeskedve arra szakosodott, hogy mérsékelt árért szabad domainneveket ajánl az újdonsült szülőknek, valamint a családot megörvendeztetni kívánó rokonoknak és barátoknak.
Így tett az arizonai illetőségű Mark Pankow ötödik gyermeke születésekor, újszülött fia számára rögtön meg is vásárolta a még le nem foglalt BennettPankow.com domaint. Pankow a BusinessWeeknek úgy nyilatkozott, újszülött fiának névválasztása során mindig megvizsgálták, az adott keresztnévvel kombinálva elérhető-e egy internetes domainnév.
Az eset nem egyedi, a szokás gyorsan terjed. A szülők ugyanis aggódnak, hogy amire a csemetéjűk felcseperedik és használatba tudná venni saját internetes címét, azok már mind foglaltak lesznek. Hasonló trendek mutatkozik az olyan ingyenesen regisztrálható e-mail címekre is, ezek esetében is próbálnak a szülők jobban hangzó címeket regisztrálni: például a kovacsjanos242@freemail.hu-nál sokkal jobban mutat a kovacsjanos@freemail.hu.
Egy massachusetts állambeli anyuka az üzleti lapnak elmondta, sikerült lefoglalnia akét gyermekének nevét tartalmazó Hotmail.com-es postafiókokat. Ezekre időnként a rokonok, ismerősök küldenek üzeneteket, melyre a csemeték válaszát mikrofonnal felvéve, hangfájlként küldik el. A mama az összes beérkező és elküldött üzenetet elmenti, s megmutatja majd a gyerekeknek, ha azok idősebbek lesznek.
Az új trendek pártolói az újszülötteik számára webcímet vásárló szülők igen bölcsen cselekednek, hiszen korunkban a világháló egyre nagyobb szerepet játszik nemcsak a felnőttek, hanem a gyerekek életében is. Különösen igaz ez az Egyesült Államokra, ahol már 2003-ban a gyerekek 90 százaléka használt a számítógépet.