Vasárnap lezajlott a Wolrd Cyber Games 2007, vagyis a videojátékosok világbajnokságának hazai döntője. A szervezők idén igazán kitettek magukért, a "profi" bajnoki küzdelem mellé egy egész játékshow-t kerítettek: a Millenáris egyik hatalmas rendezvénycsarnokában, a Jövő Házában megrendezett eseményen egész sor játékot, repülő- és versenyautó-szimulátorokat próbálhattak ki a látogatók, de megmérkőzhettek egymással virtuális gitárpárbajban, vagy nézhettek számítógép- (modding) és gamerlány-szépségversenyt is, ahol a lányok természetesen játékban is megmérkőztek egymással.
Srácok a gép előtt
Az átlagos, avatatlan szemlélő számára a rendezvény úgy festett, mint egy hatalmas expó és egy ultramodern játékterem keveréke. A látogatók a nagyteremben és a galérián elhelyezett számítógépeknél, konzoloknál gyűrhették a játékokat, míg a profik - a tulajdonképpeni WCG-versenyzők - a színpadon, kivetítőn közvetített versengés során küzdöttek egymással.
Itt már igen komoly volt a tét: itt már ugyanis egy országos selejtezőt követően kerültek össze a legjobbak, négy különböző játékban, és a legjobb egyenesen a világbajnokságra megy tovább, amelyet Seattle-ben rendeznek meg. A magyar játékosok, bár hihetetlen gyorsan kattintgatnak és nyomkodják a billentyűket, nincsenek könnyű helyzetben a nemzetközi terepen: a világ gazdagabbik felén ugyanis a cybersportolónak is nevezett virtuális harcosok profik, úgynevezett "pro gamerek", vagyis a támogatásoknak és a komoly versenydíjazásnak köszönhetően ebből a tevékenységből élnek.
A győztes naponta több órát gépezik
Hangulatjelentés a rendezvényről (jobb minőségben itt)
A cybersportnak a távol-keleten, Koreában van a legnagyobb respektje: ott a meccseket a tévé is közvetíti, a játékosokat pedig akár az utcán is felismerik a műfaj rajongói. Magyarországon elsősorban a show révén igyekeznek ismertséget és elismertséget teremteni a WCG-nek a szervezők - mondta el a rendezvénnyel kapcsolatos sajtótájékoztatón Szigetvári József, az IDG munkatársa.
A főszervező hangot adott azon véleményének is, miszerint "nem vesz úgy PC-t senki, hogy csak dolgozni akar", és a nemzetközileg elismert cybersportolóink akár az országimázst is javíthatják. Lemaradásunkra azonban Szigetvári is utalt: mint megtudtuk tőle, egy koreai kétszer annyit kattint egy meccs alatt, mint egy hazai versenyző. Ennek tükrében pedig igazán elismerésre méltó, ha a hazai játékosok jó helyezést érnek el a világbajnokságon, amely október 4-én kerül majd megrendezésre.