2007. december 4-én "Mobil és a reklám" címmel, külföldi és hazai előadók részvételével rendezik meg a második magyarországi Mobil Konferenciáját, amely rendezvény ezúttal a megnövekedett sávszélesség, az egyre fejlődő készülékek tükrében vizsgálja a mobiltelefonon keresztül nyújtott reklámok lehetőségeit. A mobilreklám hazánkban még igen csak gyerekcipőben jár, de ennek ellenére rendkívül célzott és pontosan mérhető lehetőségek rejlenek a szegmensben - ennek megfelelően a szakemberek robbanásszerű változásokat predesztinálnak.
Félő, hogy ez a folyamat röviden kéretlen MMS, sms- és wap-tartalmak formájában fog megjelenni, amelyek különféle apró betűs részek kihagyása következtében elárasztják a készülékünket - sajnos erre már ma is bőven akad példa, elég ha csak a mobilra letölthető tartalmak (csengőhangok, hátterek, játékok) hazai piacát vizsgáljuk.
A konferencián neves, főleg a reklámipar területéről ismert szakemberek vitatják meg - hazai példák hiányában- a nemzetközi mobilmarketing terén rendelkezésre álló tapasztalatokat, a mobilreklámmal kapcsolatos új lehetőségeket és a direkt marketing ezen ágával összefüggő veszélyeket. Sajnálatos módon pont szolgáltatói vagy gyártói oldalról nem hallhatunk előadásokat az eseményen. A rendezvény szakértői olyan, sokszor álprovokatív kérdésekre is igyekeznek választ találni, mint hogy miért nincs még mobilreklám hazánkban, illetve, hogy van-e egyáltalán szükség itthon a mobilreklámra. A szakmai eseménynek az Európa Konferencia Központ (ECC) ad otthont.
A rendezvény témájának aktualitását elismerve két szervezet, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és a Magyar Mobilmarketing és Tartalomipari Egyesület (MMTE) is szakmai támogatóként áll a Mobil Konferencia mellett.
Simon Péter