A francia Blizzard által fejlesztett fantasy-szerepjáték (MMORPG) 2004 novembere óta hódított meg magának tízmillió előfizetőt - derül ki a gyártó közleményéből. A műfaj a távol-keleten a legnépszerűbb, ott a WoW-nak 5,5 millió előfizetője van, Amerikában 2,5, Európában pedig 2 millió. Az ázsiai országokban olyan, nálunk jószerivel ismeretlen MMORPG-k is léteznek, amelyeknek milliós nagyságrendű felhasználói tábora van.
A World of Warcraft viszont évről évre vezeti a játékeladási toplistákat is: 2005-ben és 2006-ban ez volt a legkeresettebb cím PC-re, 2007-ben pedig csak egyik bővítése előzte meg. A Burning Crusade című kiegészítés egyébként minden idők leggyorsabban fogyó PC-s játéka is lett egyben, amelyből bemutatásakor 2,4 milliót kapkodtak el 24 óra alatt.
A szoftvert jelenleg hét nyelven lehet kapni, és készül belőle az orosz fordítás. A játékosok a World of Warcraftben a Warcraft stratégiai játék-sorozatból megismert fantasy-világban kalandozhatnak úgy, hogy egymás karakterei ellen harcolhatnak, vagy együtt oldhatnak meg feladatokat, küldetéseket. A játékot gyakran elítélik addiktív mivolta miatt, mivel annak virtuális valóságában valós időben zajlanak az események, vagyis a játékos egy párhuzamos életet él bennne - ha pedig fejlődni akar, akkor játszania kell.
Sokan éppen ezért "bérmunkában" dolgoztatnak másokat, rendszerint szintén a távolból, az interneten keresztül. A gazdag amerikai játékosoknak szegény, általában kínai vagy más távol-keleti országban élő "napszámosok" fejlesztgetik a karaktereit. A játékban megszerezhető virtuális javakkal sokan kereskednek is az interneten, mivel ezeknek - főleg a hatékony fegyvereknek vagy pénznek - valós piaci értéke is van.