"Míg tavaly ilyenkor az elsősorban a vonalas üzletághoz kötődő profitaggodalmak voltak fókuszban, az elmúlt év teljesítménye alapján talán minden eddiginél jobban kihasználható lehetőségek vannak a kezünkben" - nyitotta meg René Obermann, a Deutsche Telekom igazgatóságának elnöke a vállalat a 17. Nemzetközi Sajtókonferenciáját. A cég első embere elmondta: a vállalat átszervezését követően a szélessávú hozzáférések terén szerzett piaci részesedés növelése mellett a Németországban sikeres T-Home márkához kapcsolható digitális televíziózás lesz a fókuszban az elkövetkezendő években.
A T-Mobile-os nemzetközi tervekről szólva Hamid Akhavan elmondta: a web'n'walk szolgáltatást használók száma az elmúlt évben több mint 10 százalékkal nőtt, így ma világszerte mintegy 3,2 millióan használják a szolgáltatást, mely növekedés részben az iPhone megjelenésének is köszönhető. "Mi vagyunk az első olyan szolgáltató, aki hivatalosan bevezethette Európában az iPhone-t. Várakozásaink igazolni látszanak, az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján iPhone felhasználó átlagosan harmincszor annyi adatot forgalmaz mobiltelefonján, mint egy hagyományos készülékkel rendelkező ügyfél." - tette hozzá. "Több mint 20.000 WLAN hotspotunk van már Európában és több országban kínálunk 7,2 megabit / secundum elméleti maximum letöltési sebességre képes HSDPA mobilinternetet. Ezeken a területeken kiemelten fontos a piacvezető szerepünk megőrzése és előnyünk további növelése." - mondta a T-Mobile első embere.
Winkler János, a T-Mobile Magyarország vezérigazgatója beszédében elmondta: Magyarországon a T-Mobile kiemelkedő eredményeket ért el az elmúlt évben, melynek köszönhetően a hazánkban 4,85 millió T-Mobile-os volt év végén, és a mobilozók 44 százaléka a szolgáltató ügyfele volt. A T-Mobile megerősödött, stabilizálta részesedését és a forgalmazó, azaz valóban használt SIM kártyák számát nézve piacvezetőként növelte is előnyét a versenytársakkal szemben.
"A T-Mobile Magyarországon is vezető szerepet játszik a szélessávú mobilhálózatok kiépítésében és fejlesztésében, melynek köszönhetően hálózatunkat elsőként tettük alkalmassá a 7,2 Mbps sebességű mobilinternete, és a lakosság 53%-a számára, 118 városban kínáltunk valódi szélessávú mobilinternetet." - fogalmazott Winker. A T-Mobile magyarországi első embere elmondta: a jövőt nézve az egyre terjedő szélessávú mobilinterneten és a mobil-tv-n túl a mobilfizetési megoldások kiterjesztése jelenti a legfontosabb húzóerőt. A mobil-tv-vel kapcsolatban számos, ma még nyitott kérdésre - a tender kiírásával - az idén választ kaphatunk.