Szergej Golovanov víruselemző szerint 145 százalékkal nőtt azoknak a vírusoknak és trójaiknak a száma, amelyek az MMO (massively multiplayer online - sokfelhasználós online játék) játékosok jelszavára pályáznak. A kutató szerint a tendencia a játékosok tömegeit megmozgató online szerepjátékok népszerűvé válásából egyértelműen következett, ahogy a játékok milliárd dolláros üzletté váltak, úgy lettek egyre vonzóbb célpontok a vírusírók számára. Míg 2007 elején nem volt univerzális jelszó lopó algoritmus ezekhez a szoftverekhez, az év végére megjelentek ilyet tartalmazó kártevők. Golovanov szerint napi nyolc-kilenc MMO jelszóra vadászó vírus jelenik meg világszerte, trójaiból pedig öt-hat új variáns is kijöhet óránként.
A többjátékos online játékok támadása azért kifizetődő a kártevők íróinak, mert egy magasabb szintet elért karakter biztosan rendelkezik olyan virtuális jószágokkal, pénzzel, különleges tárgyakkal, amelyeket valódi pénzért lehet értékesíteni aukciós oldalakon. A vérmesebb hackerek megpróbálkozhatnak a játékos karakterek eladásával is, hiszen egy-egy tapasztalt kalandozókat tartalmazó hozzáférésért is jó pénzt lehet kapni. Gyors keresésünk alapján a vatera magyar aukciós oldalon is találtunk eladó World of Warcraft karaktereket, bár ezek nem hackeltek, a játék erdeti lemezei is járnak hozzájuk. Az egyáltalán nem reprezentatív felmérés szerint a karakterek ára tizenkétezer forin körül kezdődik és akár a harmincezer forintot is elérhetik.
Golovanov 2007 szeptemberi adatai szerint a vírusírók között az ázsiában rendkívül népszerű Lineage II az elsődleges célpont, a kártevők negyven százaléka ezt a játékot célozza. A World of Warcraft kapja a második helyezést a kártevők húsz százalékával. A harmadik helyezés pedig a Gamania, Tibia és Legend of Mir játékok között oszlik meg, melyek egyenként hat százalékot birtokolnak a vírustortából. A kutató szerint a WoW-ot és Lineaget célzó vírusok 2006 végén kezdtek ugrásszerű szaporodásba.