A MyScpace vezetői tegnap jelentették be, hogy a négy nagy kiadó közül hárommal (a Universallal, a Sonyval és a Warnerrel) megegyezésre jutottak a digitális zeneárusításról. A szájt közleménye szerint a rajongók közvetlenül az együttesek oldalairól vásárolhatnak majd zenéket, koncertjegyeket és ajándéktárgyakat.
Az elemzők szerint az üzlet valószínűleg sikeres lesz, mivel a MyScpace több mint százmillió felhasználójának harmada rendszeresen hallgat zenét az oldalon, sőt: az oldal jelentős szerepet játszik a felhasználók zenei ízlésének formálásában, és új együttesek felfutásában. A Pali Capital szakértője szerint itt sokkal elmélyültebb kapcsolatba kerülnek a felhasználók a zenével, mint a jelenleg piacvezető virtuális zeneáruházban, az Apple iTunes-on.
A MyScpace új szolgáltatása pár hónapon belül elindulhat, de pontos működésének mikéntjéről egyelőre nincs információ. Azt sem lehet még tudni, hogy a szájtról letölthető fájlokon lesz-e DRM, de az előzetes hírek szerint az üzemeltetők legalább kísérleti szinten szeretnék kipróbálni a másolásvédelem nélküli zeneterjesztést.