Az Esquire magazin októberi számának százezer példányát egy olyan e-tinta technológiát használó, hajlékony, a papíréhoz hasonló felületű képernyővel a címlapon dobják majd piacra szerdán, amelyen a "The 21st Century Begins Now." (A 21. század most kezdődik.) felirat villog, belsejében pedig egy Ford autó reklámját lehet majd ugyancsak pár másodperces mozgó változatban megtekinteni. A képernyő maga tartalmazza az e-papír képernyő elektronikáját, és a 250 napi működéshez elegendő energiát szolgáltató miniatűr elemeket is.
A nagyjából egy papírlapéval megegyező vastagságú, fekete-fehér képernyőt az E Ink nevű amerikai cég tervezte, amelynek megoldását többek között a Sony Reader és az Amazon Kindle e-könyv-olvasó eszközökben, illetve az általunk is tesztelt Motorola F3-as mobiltelefonban is alkalmaztak. Az elektronikus tinta elnevezés tulajdonképpen egy olyan speciális képernyőt takar, amelynek mikrokapszuláit különböző színű festékkel töltötték fel, melyek egyikének vagy másikának aktiválását elektromos úton szabályozzák. Bár az első példányok csupán monokróm képet tudnak előállítani, a cég már színes változattal is előrukkolt. A megoldás előnye, hogy a megjelenített képek és szövegek napsütésben, lámpa alatt, bármely szögből jól olvashatók, és nem fárasztják a szemet vibrálással. A megoldás további előnye, hogy csupán a képpontok megváltoztása emészt fel energiát, a kép megjelenítése nem, hiszen a tinta-képpontokat nem szükséges folyamatosan feszültség alatt tartani.
David Granger, a havilap főszerkesztője a San Francisco Chronicle beszámolója szerint már hét évvel ezelőtt kísérletet tett volna egy hasonló megoldássa, ekkor azonban nem álltak rendelkezésre a feladathoz megfelelő technológiák. Az Esquire évfordulós számának e-papírral felszerelt példányai a hagyományos lapnál két dollárral drágábban lehet majd megvenni. Granger azt is elképzelhetőnek tartja, hogy a jövőben oylan e-papír betétes újsággal rukkoljon elő, melynek intelligens oldalait vezeték nélküli megoldásokkal frissíteni lehet majd - azonban egyelőre nem tartja valószínűnek, hogy a teljes újságot ilyen formában árusítsák, noha például az Amazon Kindle-jével mindez már most is lehetséges - bár ez az eszköz vastagsága miatt még egy A/5-ös jegyzetfüzetre hasonlít, nem pedig egy újságra. Az E Ink cég marketingfelelősének nyilatkozata szerint megoldásukat még idén két másik magazinban is alkalmazzák majd, egyes metrókon pedig a USA Today napilap vezeték nélkül frissen tartott tartalmait olvasgathatják az utasok segítségével.
Egy újabb e-könyv-olvasó
Ugyancsak a héten mutatta be a Plastic Logic cég egy amerikai technológiai konferencián saját fejlesztésű e-könyv-olvasó szerkezetét. A 22 x 28 centiméteres ketyere csupán olyan vastag mint egy átlagos jegyzettömb, és kétszer akkora képernyővel bír, mint az Amerikában népszerű, de általunk is tesztelt Amazon Kindle. A legújabb eszközről még nem sokat tudni, csupán azt, hogy a jövő év közepe tájékán kerül majd a boltokba, kezeli a PDF, Word, Excel, PPT fájlokat, és wifi-adatátvitelre is képes.