A világ legnagyobb mobiltelefongyártója csütörtökön jelentette be, hogy kivonja mobiltelefonjait a japán boltokból - leszámítva a borsos áron kínált Vertu luxuskészülékeket. A finn vállalat készülékei ugyanis egyáltalán nem voltak népszerűek a japán piacon, ahol a helyi gyártók rendkívül fejlett funkciókat, például mobilfizetést, tévét és gyors internetet kínáló modelleivel kerültek versenybe - írja a Reuters. A szigetország a világ negyedik legnagyobb mobiltelefon-piacának számít az Egyesült Államok, Kína és India után: a lakosság mintegy 85 százaléka, nagyjából 109 millió ember rendelkezik saját kézi készülékkel.
Timo Ihamuotila, a Nokia elnök-vezérigazgatója szerint a jelenlegi nem túl kedvező gazdasági helyzetben nem tartották vállalhatónak azt, hogy a japán piac speciális igényeihez igazodó készülékek fejlesztését finanszírozzák. Ugyanakkor a vállalat japán leányvállalatát továbbra sem zárják be, ez a társaság azonban kutatással és fejlesztéssel, illetve az egyetlen megmaradt készülék, a milliós árú Vertu luxusmobilok értékesítésével foglalkozik majd.
Az IDC piackutató cég szerint míg a dél-koreai Samsung és LG készülékei sikeresek Japánban is, a helyi gyökerekkel is rendelkező Sony Ericsson mobiljai csupán 5 százalékos részesedéssel bírnak ugyanott, míg a japán készülékgyártók modelljei leginkább belföldön népszerűek. A Nokia a világpiacon jelenleg mintegy negyven százalékos részesedéssel bír, és a szigetországi eladások legalább tizedét meg akarta kaparintani, de a Nikkei üzleti lap adatai szerint csupán 0,3 százalékot rért el.