Az európai szabályzó szervek új, a korábbinál szigorúbb működési irányelveket dolgoztak ki annak elősegítése érdekében, hogy a közösségi hálózatok az unió tagországaiban megfelelő módon kezeljék felhasználóik adatait. A Bizjournals.com beszámolója szerint az új irányelvek alapját az 1995-ös fogyasztóvédelmi EU-direktíva képezte.
Az új irányelvek egyebek mellett kötelezővé teszik a közösségi oldalak számára, hogy alapesetben, a regisztrációt követően minden felhasználó profiljában az adatvédelmi szempontból legszigorúbb beállítások legyenek aktívak. Emellett módot kell biztosítani az internetezőknek arra is, hogy korlátozni tudják azt, hogy harmadik fél mely adataikhoz férhessen hozzá, továbbá limitálni kell az olyan érzékeny információk marketingcéú felhasználását is, mint amilyen a faj, a vallás vagy a politikai nézetek.
Ezen kívül előírás az is, hogy bizonyos, hosszú ideig való inaktivitás esetén törölni kell majd a szájtoknak a felhasználói fiókokat, az ezekben tárolt személyes információkat pedig meg kell semmisíteni.