Az NDP 1995 óta gyűjti a szoftvereladással kapcsolatos adatokat, a szokásos heti és havi listák mellett most közzé adták az elmúlt tizenöt év legsikeresebb játékainak listáját is. A legjobb tíz játék mindegyike az elmúlt öt évben jelent meg, ez is azt mutatja, hogy hatalmasat nőtt a játékpiac. Az első tízben három Wii exkluzív játék, és egy Guitar Hero cím is szerepel, bizonyítva, hogy nem feltétlenül a hardcore játékosoknak szánt címekkel lehet nagyot kaszálni. Természetesen az ellenpólus is szerepel a listán, az Activision három Call of Duty játékkal is be tudott kerülni a legjobbak közé, a Modern Warfare 2 ráadásul még csak pár hónapja jelent meg, és máris a negyedik helyet szerezte meg. A világ második legnagyobb kiadójának számító Electronic Arts csak egyetlen játékkal a 2007-ben megjelent NFL '07-el képviseltette magát.
A teljes lista:
Túlterheltek a Rockstar emberei
Ritkán hallani a nagyobb fejlesztőcégek stúdióiban uralkodó munkamorálról. A csapatok problémáiról leginkább csak akkor értesül a nagyvilág, ha az adott cég kénytelen bezárni kapuit. A két legismertebb, legsikeresebb csapat, a Rockstar és a Blizzard munkatársai, illetve azok családtagjai most megtörték a csendet. A beszámolók alapján úgy tűnik, a két fejlesztőcég által alkalmazott munkastílus a két végletet képviseli. A Rockstar kapcsán már sok találgatás napvilágot látott, az utóbbi időben a játékaik megjelenését elcsúsztatták, a DLC-k, azaz a letölthető extra tartalmak is lassabban készültek el a tervezettnél. Az alkalmazottak feleségei közös nyilatkozatot adtak közzé, amelyben nem túl kellemes munkakörülményekről számoltak be. A nyilatkozat alapján a csapat tagjainak szinte folyamatosan feszített munkatempót diktálnak, a határidők közeledtével minimum heti hat napot, és legkevesebb napi tizenkét órát dolgoznak, mindezt hatalmas nyomás alatt, ami stresszhez, és mentális kimerültséghez vezet. Nem lehet véletlen, hogy a Max Payne 3 és a Red Dead Redemption megjelenését már többször is elhalasztották. Sőt az előbbi játék történetét állítólag már háromszor írták újra, és jelenleg senki sem tudja, mikor érhet véget a fejlesztés.
A Blizzard munkatársai teljesen más jellegű élményről számoltak be, elmondásuk szerint van, hogy napokig csak a tárgyalóban ücsörögnek. Mivel hosszú távra terveznek, és a világ legjobb játékait akarják összerakni, semmit sem sietnek el. Ez lehet talán az oka, hogy minden egyes játékuk rekord hosszúságú fejlesztés eredményeképpen születik meg. A módszerben lehet valami, mert a Blizzard minden egyes játéka hihetetlen kritikai, és pénzügyi sikert könyvelhetett el.
Hamarosan érkezik a maffiás GTA
A Rockstar által felkarolt L.A. Noire kapcsán nehéz eldönteni, hogy az ausztrál Team Bondi melyik munkastílust követheti. Annyi bizonyos, hogy a csapat még 2004-ben kezdett el dolgozni a Grand Theft Auto-játékok és a noire filmek hangulatát ötvöző címen. Az azóta eltelt hat alatt a játék megszerezte a valaha készült legköltségesebb fejlesztésű játék titulusát. Annak ellenére, hogy a hivatalos bejelentésre 2006-ban került sor, nagyon keveset árult el a fejlesztő, illetve a kiadó a készülő játékkal kapcsolatban.
Annyit lehet tudni csak, hogy az 1940-es években játszódó történet Los Angeles hatalmas, szabadon bejárható városában bontakozik ki. A játékmenettel kapcsolatban csak találgatni lehet, de a legvalószínűbb, hogy leginkább a Mafia és a Grand Theft Auto megszokott elemei köszönnek majd vissza. A részletekre, konkrét játékrészleteket feltáró videókra már szerencsére nem kell sokáig várni, a Rockstar képviselője a napokban elárulta, a jövő hónapban több magazin címlapon szerepelteti a játékot, és ezzel egy időben megkezdik az L.A. Noire marketing hadjáratát is.
Folytatódnak a galaktikus kalandok
A Halo a Microsoft, illetve az Xbox konzolok legsikeresebb sorozata, a játékokat fejlesztő Bungie a napokban jó néhány információt megosztott a nagyközönséggel a legújabb, ősszel boltokba kerülő Reach című játékkal kapcsolatban. Elárulták, hogy a Halo 3: ODST-vel szemben a Reach egyértelműen megállja a helyét önálló történetként, önálló játékként is, éppen ezért semmiképpen sem minősül a Halo 3 újabb kiegészítőjének. Viszont, mivel az új címhez nem készült új, technológiai fejlesztéseket tartalmazó játékmotor, ezért a játékosok átverésének érezhetnék, ha a Reach-et a Halo-sorozat negyedik epizódjaként jelentetnék meg.
A csapat mindettől függetlenül a szokásos minőség elérésére törekszik. Bevallásuk szerint a Reach sztorijának monumentalitása csak a Titanichoz lesz mérhető. Azt is elárulták, hogy a kampány számtalan meglepetéssel szolgál majd, elképzelhető, hogy a Mass Effect-sorozathoz hasonló elágazások, döntéshelyzetek bekerülnek az új Halo játékba is. A fejlesztés egyébként 70%-os készültségi foknál tart, minden a tervek szerint halad, a szeptember közepén esedékes megjelenést semmilyen veszély sem fenyegeti. A Microsoft úgy gondolja, hogy a Reach lesz az év legfontosabb, legsikeresebb játéka, könnyen elképzelhető, hogy a cég új, ősszel debütáló mozgásérzékelős technológiáját, a Natalt is támogatni fogja majd valamilyen formában.
A Microsoft mellett a Sony is új, mozgásérzékelésre épülő technológiával áll elő idén. Ám míg a Natal-féle megoldás lényege, hogy a játékos a mozgásával irányítja majd a játékokat, addig a Sony technológiája a Wii-hez hasonlóan egy kézben tartandó vezérlőn alapul. A héten több pletyka látott napvilágot a Sony technológiájának nevével kapcsolatban. Egy, a céghez kötődő domain bejegyzés, illetve a domainen elérhető lap is megerősíti, hogy az Arc név lehet végül a befutó. A tavaly év végén közölt tervekkel ellentétben jelenleg úgy tűnik, a két új vezérlő megjelenése közt mégsem telnek el hosszú hónapok, a Sony ugyanis megerősítette, a Natalhoz hasonlóan az Arc is az őszi-téli szezon kezdetén kerülhet majd a boltokba. A késlekedést a szoftverek hiányával indokolják. Amíg nem készül el elegendő mennyiségű és minőségű játék, addig nem akarnak előrukkolni az új vezérlővel.