Bad Company 2: lövöldözés a világ minden sarkában

Vágólapra másolva!
Porlik a beton, kiégnek a tankok, házak dőlnek össze, míg a játékosok megpróbálják megmenteni a világot a Battlefield Bad Company 2-ben. A március elején érkező filmszerű akcióval kecsegtető játékban a fél világot be kell járni a kommandós alakulattal egy különleges fegyver után kutatva. A Bad Company 2-höz kapcsolódó játékunkban ötven béta kulcsot osztunk ki a helyes választ adó gamerek között.
Vágólapra másolva!

A Bad Company olyan, mint a piszkos tizenkettő. A különítmény tagjai lehetetlen küldetések során bevethető katonák, akik annak is örülhetnek, ha az életfogytig tartó fogdai tartózkodás helyett halálos tűzpárbajban találják magukat. Az év egyik legjobban várt lövöldözős játékát készítő svéd fejlesztőcsapat által elképzelt közeljövőben újra dúl a háború, amelyben többek közt az orosz és amerikai csapatok küzdenek egymás ellen.

Az első Bad Company játékban a piszkos négyes félig, vagy inkább teljesen lökött tagjai egy titkos aranykészletre bukkantak, és rögtön megragadták a lehetőséget, hogy megszegjék a fegyveres szervezet összes létező szabályát. A csapat természetesen elindult a kincsért, hogy a Kelly hőseinek és a Sivatagi cápáknak a szereplőihez hasonlóan valami rendkívül értékes szuvenírrel térjen haza. A folytatásban a négyes letudja az utolsó küldetést, és már a leszerelésre készülnek, ekkor azonban kiderül, hogy egy valóban legutolsó, de az eddigieknél sokkal komolyabb misszió vár a társaságra. Az [origo] tesztelője kipróbálta a jövő hónap elején, ezúttal már PC-re is megjelenő Battlefield: Bad Company 2 egy-, illetve többjátékos módozatait tartalmazó, gyakorlatilag véglegesnek is mondható változatát.

A nászútnak vége, irány dolgozni

A lényeg nem sokat változott, a korábban gyanús üzelmekbe bonyolódó, de most már inkább különlegesen kiképzettnek tűnő négyfős csapat keveredik kalamajkába. Most azonban a valóban a parancsban szereplő küldetésre kell koncentrálniuk. A fejlesztők úgy fogalmaztak, hogy az első rész olyan volt, mint egy nászút, ahonnan visszatérve most vérre menő, komoly következményekkel járó küldetéssorozat vár a különítményre.


Porlik a beton, omlanak a házak

A prológusban nagy meglepetésre mégsem őket kell irányítani. Az 1943-ban játszódó rövidke epizódban egy ismeretlen tagokból álló csapat próbál kimenteni egy tudóst az ellenség karmai közül, majd amikor ez sikerül nekik, közvetlen közelről lehetnek a szemtanúi egy tömegpusztító fegyver első éles bevetésének. A fegyver hosszú évtizedek után újra felbukkan, hogy az amerikai-orosz konfliktus, illetve a Battlefield: Bad Company 2 történetének középpontjába kerüljön.

A négy főhős leszerelés helyett kénytelen körbeutazni a világot. A pörgős akciójelenetek hátteréül a legkülönfélébb országok szolgálnak. A gamereknek többek közt hófedte hegycsúcsokon és dél-amerikai dzsungelekben is bizonyítani kell a rátermettségüket. A játékmenet teljesen olyan, mint bármelyik háborús lövöldében, a katona fedezéktől-fedezékig haladva próbál meg minél jobb pozícióba kerülni, hogy aztán a rendelkezésre álló rengeteg fegyver közül a megfelelőt kiválasztva végezzen az ellenséges katonákkal, járművestől vagy anélkül.

Forrás: [origo]
Negyven fajta fegyver közül választhat a játékos

A kocsikat nem csak szétlőni lehet, a Bad Company 2-ben számtalan különféle páncélozott, felfegyverzett, esetleg teljesen hétköznapi járgányt próbálhatnak ki a játékosok. A pályák felépítése lehetővé teszi, hogy a feladatok egy részét különböző módokon is teljesíteni lehessen. Az alternatív útvonalakat kihasználva a játékos - a mesterséges intelligencia által vezérelt - csapattagoktól elszakadva oldalba vagy hátba tudja támadni az ellenséges egységeket. Ennek ellenére a játék mégsem biztosít olyan szabadságot, mint amit a sandbox jellegű címektől (Crysis, Far Cry 2, Grand Theft Auto) megszokhattak a gamerek, a hangsúly inkább azon lehetett, hogy a játékosok ne érezzék azt, hogy már megint különféle pályáknak álcázott szűk alagútban kelljen megint előre haladni.

Ami törhető, az össze is törik

A Bad Company egyik fontos újítása a Destruction rendszer bevezetése volt, ennek újabb verzióját támogatja a folytatás. A háborús lövöldék sajátossága, hogy a gamerek kénytelenek valami fedezék után nézni, amikor beindul a tűzpárbaj. A lövöldék többségében teljesen mindegy, hogy a játékosok hova bújnak el, egy sima faláda pont olyan jól használható általában, mint egy betonfal.

A Bad Company-ban felhasznált rendszer azonban garantálja, hogy a megszokott taktikákkal semmit sem érnek a játékosok. Minden fedezék, objektum, fal szétlőhető, legfeljebb erősebb fegyvert kell használni a romboláshoz. Jellemző pillanat, amikor a játékos egy házba húzódik, és egy ablak alatt lapulva próbálja megvárni, hogy elfogyjon az ellenfél lőszere, ám ekkor az őt védő fal nagy része eltűnik, és ha ez nem lenne elég, a robbanás nyomán felkavarodott törmelék, por a látási viszonyokat is minimálisra redukálja. Az elhalálozás szinte garantált az ilyen esetekben, jelezve, hogy hatásosabb taktikákat kell kidolgozni.

Forrás: [origo]
Még a tank is megadja magát, ha megfelelő fegyverrel lövik

Persze a különböző gránát-, és rakétavetőket nem csupán az ellenfelek használhatják. A gamer is képes kifüstölni a gonosztevőket a szilárdnak tűnő betonfalak mögül is. Ez a falbontósdi garantálja, hogy a szimpla lövöldözés is színesebb, izgalmasabb játékélményt nyújtson. Mindez ráadásul a többjátékos módokban is ugyanúgy jelen van, így az online küzdelmekben résztvevő gamerek is kénytelenek megtanulni az új taktikákat. Az egyjátékos kampány egyébként tizenhárom, egyenként nagyjából egy órányi játékidőt garantáló küldetést tartalmaz. Ez talán kevésnek tűnhet, de a hasonló, pörgős, filmszerű akciókra kihegyezett címekre inkább a rövid játékidő a jellemző, a több mint egymilliárd dollárt termelő Modern Warfare 2 például hat-nyolc óra alatt játszható végig.

Egyedül és társakkal is szórakoztató

Az egyjátékos kampány során számtalan különböző feladat vár a játékosokra, amiket rendesen meg is nehezítettek e fejlesztők. A különböző személyek, tárgyak felkutatását is mindig autós üldözésekkel, vagy valamilyen hasonló filmszerű jelenettel spékelték meg, de még a szimpla séták is gyorsan életveszélyessé válnak, amikor kiderül, hogy az erdei ösvényen számtalan aknát helyeztek el az ellenfelek. Az alap feladatok mellett extraként most is bevetették a fejlesztők az összegyűjthető tárgyak trükkjét, a gamerek összesen negyven különböző fegyvert kutathatnak fel, szerezhetnek meg, és használhatnak a játék során, ezek közül néhány csak egy-egy adott helyszínen van jelen.

Forrás: [origo]
Meleg helyzetekkel teli pályák várnak a játékosra

A Battlefield játékokat fejlesztő DICE mindig is a többjátékos címeiről volt ismert, a Bad Company volt gyakorlatilag az első olyan játékuk, amiben egyjátékos kampányt is szerepeltettek. Ennek megfelelően az új Battlefield epizód számos, hosszú játékidőt garantáló online módokat tartalmaz. A sima, "mindenki mindenki ellen" típusú módozat helyett csapatok küzdenek egymással, néha csak simán a túlélésért, néha a területek elfoglalásáért. A Bad Company 2-ben minden megvan tehát, ami egy 2010-ben megjelenő háborús lövöldében benne kell legyen, úgy tűnik, az Electronic Arts a legjobb úton van ahhoz, hogy legalább beérje a nagy ellenfélnek számító Activision-t. Illetve, hogy visszahódítsa a játékosokat, ennek bizonyítéka az is, hogy a Bad Company 2 végre nem csak konzolon, de PC-n is megjelenik majd márciusban.

Gazdát keres ötven béta meghívó

A játékot kiadó Electronic Arts jóvoltából kioszthatunk ötven kódot a Bad Company 2 február végéig tartható bétatesztjéhez. A nyereményjátékban való részvételhez csupán azt a kérdést kell megválaszolni, hogy ki írta a Piszkos tizenkettő című film alapjául szolgáló regényt? A választ a nyeremenyjatek@techbazis.hu címre várjuk. A játék kipróbálását lehetővé tevő kódot az első ötven helyes megfejtő kapja meg, akiket e-mailben értesítünk.

Tóth Tibor

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!