Szerencséjük van az autóversenyzést kedvelő játékosoknak, mert a kiadók szeretik a szimulátorokon próbálgatni a legújabb elérhető technológiákat. A 3D-s játékok piacára épp csak belépő Sony novemberre igéri az első olyan versenyjátékot, amiben valóban térben jelenik meg a kocsi és a pálya. A legújabb Need for Speed és Driver a játéktermi stílust kedvelőket próbálja megnyerni, szupersportkocsikat és hatalmas ütközéseket kínálva.
Rabló-pandúr Need for Speed-módra
Az Electronic Arts az elmúlt pár évben nem tudott komolyabb sikereket elérni a Need for Speed játékokkal. A kiadó úgy döntött, hogy új irányvonalat határoz meg, új fejlesztőket kér fel, és kettéosztja a sorozatot egy komolyabb és egy játéktermibb vonalra. A tavalyi év végén debütált Shift lett az első komolyabb, szimulátorosabb vezetésélményt kínáló Need for Speed játék. Az idén megjelenő Hot Pursuit újraértelmezi a sorozat talán legjobb, de biztosan legnépszerűbb epizódját, melyben rendőrök eredtek a gyorshajtó játékosok nyomába, akik így korábban csak akciófilmekben látott jelenetek részeseivé válhattak. Az új Hot Pursuit ennél is többet kínál: a játékosok nem csak üldözöttként, de üldözőként is részt vehetnek a küzdelmekben - szólóban, vagy akár csapatban is.
A rendőri karrier integrálása mellett a másik újítást az Autolog nevű online szolgáltatás bevezetése jelenti. A statisztikai funkció lehetővé teszi, hogy a játékosok összevessék versenyeredményeiket, és tanácsokat kapjanak barátaiktól. Az ámokfutás összes adatának és eredményének megjelenítése mellett az Autolog lehetővé teszi a baráti körben szervezett versenyeket is. A Need for Speed Hot Pursuit november 18-án jelenik meg az összes, tehát PC, PlayStation 3, Xbox 360 és Wii platformra.
Gran Turismo: jobb, mint egy igazi autó
A Gran Turismo-szériára a Sony mint egyik titkos fegyverére tekint, elvégre az összes eddig megjelent rész komoly hatással volt a PlayStation konzolok eladásaira. A GT5-öt hosszú évek óta fejlesztik, megjelenését pedig már többször elhalasztották. A játékot készítő Polyphony Digital szóvivője már a tavalyi E3 során kijelentette, hogy a játék gyakorlatilag elkészült, és csak az utolsó simitásokon dolgoznak. Los Angeles-ben végre kiderült, hogy miért kell még tovább, egészen novemberig várni a premierre. A játék nem csupán a majdnem 1000 különböző realisztikus autómodellel, és a több tucat versenyhelyszínnel próbálja meghódítani a valósághű száguldozás szerelmeseit, a vastagabb pénztárcával rendelkező gamerek 3D-ben is versenyezhetnek majd. Ehhez természetesen szükség lesz a legfrissebb rendszerprogrammal frissített PlayStation 3 konzolra és egy 3D megjelenítésre képes tévékészülékre.
A Sony sajtótájékoztatón látott bemutató alapján elképesztő élményt nyújt a játék. A térhatás leglátványosabban az autóbelsőt mutató nézetben érvényesü. Valóban körbe lehet nézni a kocsiban, valóban vannak távolságok a műszerfal egyes elemei között, úgy tűnik, mintha igazi autóban ülnénk. Az biztos, hogy most már a konzolos játékosok is megtapasztalhatják azt az érzést, amit például egy új grafikus gyorsító, új hardver megvásárlása okoz a PC-s gamereknek. Az eddig bejelentett, 3D-t is támogató játékokat mindenképpen érdemes lesz újrajátszani később, a 3D tévék megvásárlása után. Érdekesség még, hogy a PSP és a PS3 verziót összekapcsolják a fejlesztők, a nemrégiben megjelent PSP-s Gran Turismo garázsában tárolt autókat így fel lehet majd használni a PS3-mas verzióban is - ezzel némi előnyhöz juthatnak majd a hordozható konzollal is rendelkező gamerek.
Driver: élet San Franciscóban
A Driver játékok sorozata az egyslágeres előadókhoz hasonlítható leginkább, az első epizód óta minden egyes folytatás csalódást okozott a rajongóknak, de annyira, hogy a korábbi kiadó meg is szabadult a Driverhez kapcsolódó jogaitól. Az új tulajdonos, a Ubisoft az E3-on mutatta meg először, mihez kezdenek az alapanyaggal. A Driver: San Francisco a Hot Pursuit-hoz hasonlóan visszatérés a gyökerekhez, hiszen az új epizód gyakorlatilag az első rész újragondolt változata. A történet főszereplője a már jól ismert kemény nyomozó, John Tanner, aki egy baleset miatt kómában fekszik, így a történések csupán a fejében játszódnak le. A meglepő, és első hallásra furcsának tűnő csavar egy új játékelem bevezetéséhez kellett: a Shift nevű funkció segítségével a gamerek bármikor térképnézetbe válthatnak, és bármelyik, a képernyőn látható járgányba átülhetnek. Az autókat - a sorozat életében először - valós modellekről mintázták, a játéktermi száguldás pedig a gondosan lemodellezett San Francisco utcáin zajlik.
Egyelőre úgy tűnik, a Driver: San Francisco is az előző részek sorsára jut, a bemutatottak alapján egyedül a történetbeli csavar, és az ehhez kapcsolódó Shift képesség mondható újdonságnak. Sajnos ezek az ötletek nagyon mesterkéltnek, és feleslegesnek tűnnek, a villámgyors autóváltogatás ráadásul többnyire túlságosan is megkönnyíti a játékos dolgát. Ha például egy száguldozó bűnözőt kell lekapcsolni, elég gyorsan végigpásztázni az utcákat, keresni egy kamiont, s egy frontális ütközés máris garantálja a feladat sikeres teljesítését. A Shift köré épített többszereplős módok viszont kifejezetten izgalmasak, a gyors autóváltogatás teljesen újszerű élményt garantál a már unalomig ismert versenytípusokhoz képest.
E3 nyereményjáték
Az E3 hetének mindegyik napján más-más ajándékokat nyerhetnek olvasóink. Csütörtökön a Playstation 3-ra kiadott MAG és Ratchet & Clank: A Crack in Time játkokat, valamint az Echoshift, a Modnation Racers, a Fat Princess és az Eye of Judgement Playstation Portable programokat sorsoljuk ki a Playstation jóvoltából.
A nyereményjátékban való részvételhez csupán azt a kérdést kell megválaszolni:
Ki játszotta a Driverhez hasonlóan San Franciscóban játszódó, és őrületesen hosszú üldözési jelenetet tartalmazó Bullitt című film főhősét?
A választ a nyeremenyjatek@techbazis.hu címre várjuk június 18. délig, a tárgy mezőbe kérjük írják be "E3 csütörtök".
Tóth Tibor