A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl

Száguldó autó fedélzeti komputerét törték fel

Vágólapra másolva!
Amerikai kutatók egy kísérlet során egy száguldó autó fedélzeti komputerébe hatoltak be, és a jármű vezeték nélküli kommunikációt használó szenzoraival manipulálva a távolból le tudták fagyasztani azt - írja a Jalopnik.
Vágólapra másolva!

Az autós magazin beszámolója szerint két amerikai intézmény, a Dél-Karolinai Egyetem és a New Jersey-ben lévő Rutgers kutatói az autók kerekeibe épített, a guminyomást monitorozó szenzorokat verték át a távolból vezeték nélküli jelekkel. Ezekkel az érzékelőkkel az amerikai előírások értelmében 2008 óta minden új amerikai gépjárművet fel kell szerelni. A szenzorok vezeték nélküli kapcsolaton keresztül kommunikálnak az autó fedélzeti számítógépével, így ha kilyukadnak, vagy nyomásuk más miatt lecsökken, a jármű automatikus figyelmezteti a sofőrt, illetve leáll.

A kutatók az egyik kísérlet során egy 110 kilométeres sebességgel haladó autónak küldtek egy másik járműből olyan hamis rádiójeleket, amelyek a fedélzeti komputernek azt jelezték, mintha az összes kerék kipukkadt volna. Egy másik próba során negyven méteres távolságból is képesek voltak megzavarni az autót vezérlő számítógépet hasonló módszerrel.

A kutatók tapasztalatai szerint abban az esetben, amikor a trükkös vezeték nélküli jelek továbbítását megszüntették, az autók vezérlőrendszerei maguktól normál állapotba álltak át, azaz automatikusan eltűntek a hamis hibaüzenetek a műszerfal képernyőjéről. Ugyanakkor az ilyen jellegű megpróbáltatásokat nem viselte jól a guminyomást monitorozó szenzorok elektronikája, amely két napi tesztelés után annyira tönkrement, hogy teljesen ki kellett cserélni. A kutatók a szükséges felszerelést 1500 dollárból, vagyis nagyjából 330 ezer forint értékben szerezték be, ám a jármű védelmének megtörése komoly szaktudást és rengeteg munkaórát igényelt.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!