A lap úgy tudja, hogy a világ legnépszerűbb videós oldalát birtokló Google a napokban véglegesíti tartalomszolgáltató megállapodásait többek között Tony Hawk gördeszkaversenyzővel, más ismert emberekkel, illetve a Warner Brosszal, és több hasonló nagy médiacéggel.
A megállapodás értelmében a Google partnerei kizárólag a YouTube-on elinduló tematikus csatornákon nézhető műsorokat fognak készíteni. A professzionális tartalmakat kínáló internetes csatornákkal a YouTube gyakorlatilag a kábeltévés cégek számára teremt riválist. Az üzleti lap szerint a Google több mint százmillió dollárt, vagyis 22 milliárd forintnak megfelelő összeget fordít a csatornák tartalmainak előállítására.
A YouTube-on elérhető csatornák működtetéséből a keresőség komoly bevételre számít, így a későbbiekben a műsorok mellett és alatt megjelenő hirdetések bevételeit akarja megosztani a tartalmak beszállítóival, és ebből fedezné a szolgáltatások működését - írja a Wall Street Journal.
Az üzleti lap értesüléseit egyelőre sem a Google, sem pedig a YouTube nem kívánta kommentálni. A keresőcég számára ugyanakkor egyre égetőbb, hogy nyereségessé tegye az 1,6 milliárd dollárért még 2006-ban felvásárolt videomegosztót, amelynek üzemeltetési költségei nagyon magasak. A YouTube-ot a hagyományos számítógépek mellett manapság már internetre kapcsolható tévékről, beltéri egységekről, táblagépekről és okostelefonokról is nézni lehet, a szájtnak havi szinten mintegy hatszázmillió látogatója van, kínálatában azonban még az amatőr készítésű videók dominálnak.