A jelenség cseppet sem újkeletű, manapság szinte minden világszerte ismert ember halálakor - nemrég például Amy Winehouse énekesnő elhunytát követően - is azonnal megjelennek a hírre építő átverések, mivel az aktualitással bíró linkekre a szenzációra éhező felhasználók sokkal nagyobb arányban kattintanak, mint más átlagos napokon.
A biztonsági szoftvereket fejlesztő Sophos cég blogján egy "R.I.P. Steve Jobs" címmel, Facebookon terjedő átverésről számolt be, amely szerint "Steve Jobs emlékére az Apple ötven darab iPadet ajándékoz el." Az üzenettel együtt megosztott link valójában egy online kérdőívhez vezetett, amelynek kitöltéséért valószínűleg jutalékot kap a csalás terjesztője. A Sophos munkatársai megjelenését követően letiltatták a Bit.ly linkrövidítő szolgáltatás üzemeltetőinél az átverős linket, de néhány óra alatt így is több mint tizenötezer ember töltötte ki a kérdéssort - normál esetben ennyi vállalkozó kedvű internetezőt hónapok alatt szervezhetett volna az oldal.
Ezt az átverést már lekapcsolták, de biztos lesznek újabbak
Bár a csaláshoz használt oldal nem tesz kárt a számítógépen, a későbbiekben előfordulhat, hogy kártevők vagy az üzenőfalat reklámokkal teleszemetelő applikációk terjesztéséhez is használnak majd Jobs halálhírével operáló átverős tartalmakat.