Philip Schiller, a vállalat marketingvezetője elmondta, hogy az iPhone 5 a cég korábbi mobiltelefonjainak összes előrendelési rekordját megdöntötte az Egyesült Államokban, ahol az AT&T mobilszolgáltatóval partnerség árulja a készüléket az Apple.
A rekordot annak dacára sikerült elérnie a cégnek, hogy az iPhone legújabb generációja nem nyűgözte le túlságosan a szaksajtót. Az új készüléket azért érte kritika, mert bár nagyobb képernyővel, gyorsabb processzorral, és jobb minőségű kamerával rendelkezik, a Nokia vezeték nélküli töltőjéhez hasonló forradalmi újdonságot nem tartalmazott.
Nem az iPhone 5 az első olyan termék, amely a negatív fogadtatás ellenére sikertermék lehet. Az Apple iPad táblagépének első változatát sem fogadta túl jól a sajtó, az eszköt mégis a vállalat egyik legfontosabb eladott termékévé nőtte ki magát. A Piper Jaffray amerikai elemzőcég becslései szerint az Apple szeptemberben 6-10 millió darab iPhone-t fog eladni, október karácsonyig pedig összesen 50 millió darab készüléke találhat gazdára.