Dacára a technológia elavultságának, csak a tavalyi évben 1,7 millió darab faxgépet vásároltak Japánban, ráadásul ez a szám nem is irodákra, hanem háztartásokra vonatkozik. A New York Times amerikai napilap szerint a szigetorszában évtizedekkel korábban akkora sikert aratott a telefax, hogy az emberek nem is akarnak megszabadulni az internet korában már elavult technológiától.
Míg Magyarországon leginkább csak irodákban találkozni faxokkal, Japánban csaknem minden második otthonban is van egy ilyen berendezés. Az ország legnagyobb távközlési cége, az NTT Communications vezette a hetvenes években a technológia fejlesztését, amely a nyolcvanas években hihetetlen népszerűségre tett szert.
Egy, a lapnak nyilatkozó japán ételkiszállító cég vezetője elmondta, hogy tíz évvel ezelőtt megpróbálta modernizálni üzletét azzal, hogy a rendeléseket interneten keresztül fogadja, ám a vásárlók száma annyira megcsappant, hogy végül vissza kellett állnia a vevők telefaxos kiszolgálására. Sokan még mindig a kézzel írott, de elektronikusan továbbított üzeneteket preferálják a begépelt levelekkel szemben. A japánok számára ugyanis egy faxos üzenetek esetében sokat nyom a lapba, hogy egy így küldött üzenet sokkal személyesebb hangvételű egy e-mailnél.