Mint korábban beszámoltunk róla, Mark Zuckerberg, a Facebook vezérigazgatója egy vödör jeges vízzel öntötte le magát az ALS-kampány részeként. Nem kellett sokat várni, hogy a többi nagy elektronikai vállalat vezetői is hasonlóan cselekedjenek.
A közösségi oldalakat látványosan ellepték a hasonló videofelvételek, és fényképek, ahol híres amerikai színészek, közszereplők, politikusok, vagy éppen a technikai óriások vezetői leöntik magukat egy vödör jeges vízzel.
A kihívás lényege, hogy 24 órán belül egy vödör hideg vízzel kell fejen önteni magunkat, vagy adományozni az ALS-alapítványnak - vagy akár mindkettőt.
A kampány keretében az amyotrophiás lateralsclerosis (ALS), más néven Lou Gehring-betegség jelentőségére hívják fel a figyelmet. Az akció annyira népszerű az Egyesült Államokban, hogy az adományok száma ezer százalékra ugrott.
Az ALS az akaratlagosan mozgatható izmokat beidegző agyi és gerincvelői mozgató idegsejtek pusztulásával járó végzetes betegség. A beteg végül teljesen elveszíti mozgásképességét, majd a légzőizmai sem működnek.
A betegség 1939-ben került az érdeklődés középpontjába, amikor végleg kettétörte a New York Yankees baseballcsapat híres tagjának, Lou Gehringnek a karrierjét.
Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója:
Dick Costolo, Twitter-vezér:
Tim, Cook, az Apple vezérigazgatója:
Phil Schiller, az Apple marketingvezetője:
A The Tonight Show-ban számos híresség együtt öntötte le magát: