Szakítottak a repülőgépek tervezésekor alkalmazott alapelvek többségével a LEAPTech nevű kisrepülőgép fejlesztésekor a NASA mérnökei.
Ezt a repülőgépet a megszokottnál sokkal vékonyabb szárnyakkal szerelik fel. A közel kilenc és fél méteres fesztávú szárnyakon azonban a szokásosnál sokkal több hajtómű található: szárnyonként kilenc-kilenc darab.
A rotorok mindegyikének forgási sebességét egyedileg szabályozni, amire az optimális működés miatt van szükség. Arra, hogy a tizennyolc hajtómű egyszerre működjön, csak a felszállás során van szükség. Ha a gép már a levegőben van, ezek egy részét ki lehet kapcsolni - írja a Popular Science
.
Az amerikai repülési és űrhajózási hivatal kutatói a következő hónapok során még a földön tesztelik a tizennyolc kisméretű elektromos motor által hajtottt, szénszálas kompozit szárnyak működését. A rotorokat hajtó elektromos motorok lítium-vas-foszfát akkumulátorokból kapják a működésükhöz szükséges energiát.
A NASA tájékoztatása szerint a szárnyak viselkedését nem szélcsatornában, hanem egy átépített kamionnal haladva fogják tesztelni az Edwards Légitámaszponton lévő kiszáradt tómederben. A repülőgépből ugyanis egyelőre csak a hajtóművekkel szerelt szárnyak léteznek, a teljes utasszállító repülőgépről még csak látványtervek készültek.
Az első teszteket 64 kilométer/óra körüli sebesség mellett végezték, a soron következők során azonban már több mint 112 kilométer/órára gyorsul majd a kamion.
A LEAPTech tervezett utazósebessége 321 kilométer/óra lesz, hatótávolsága pedig 370 kilométer lesz elektromos hajtóművekkel, hibrid hajtású motorokkal szerelt változata pedig 740 kilométeres távra tud majd repülni.
A NASA szerint a gép speciális kialakítása révén képes lesz felszállni egy csupán 610 méter hosszú futópályáról, pedig egy hasonló méretű kisrepülőgép biztonságosan csak ennél 200 méterrel hosszabb úton képes a levegőbe emelkedni.