Az Amazon még tavaly szeptemberben adta be az Amerikai Szabadalmi Hivatalnak azt a tervezetet, amely az internetes áruház saját fejlesztésű drónjainak működését taglalja, a részleteket viszont csak most hozta nyilvánosságra a hivatal.
Az Amazon tervei szerint a jövőben nem emberek, hanem csakis a vállalat saját robotrepülői és autói szállítanák ki a termékeket. A célszemély helyzetének és a csomag méretének megfelelően a lehető legoptimálisabb útvonalat választva jutnának el a céljukhoz a drónok.
A szabadalmi papírok szerint a vásárló részletekbe menően szabhatná meg, hogy a drón pontosan hol és mikor adja át a csomagot. A profilhoz számos előre megadott célt rendelhetnénk, melyek között akár olyan szokatlan helyszínek is szerepelhetnének, mint mondjuk egy hajó.
Maguk a drónok a lehető legtöbb manővert automatikusan végeznék el, miközben folyamatosan kommunikálnának: időjárási és közlekedési információkat osztanának meg egymással, hogy segítsék a csomagok minél gyorsabb helyszínre juttatását.
Éppen a vevő lába elé ejtenék le a csomagot
A drónok a vásárló mobiltelefonja alapján azt is bemérhetnék, hogy hol van pontosan a vevő, így szó szerint a lába elé ejthetnék a csomagot. Valós időben lennének képesek módosítani a repülési irányt, illetve azt is figyelnék, hogy nem kerül-e ember vagy állat az útjukba. A drónok maguk keresnék ki a legjobb leszállóhelyet és parkolót is.
Megy a harc az áruház és a légügyi hivatal között
Az Amazon nem egy-, hanem többféle, egyelőre nem nevesített, pilóta nélküli járművel tervez a jövőben szállítani. A cég komoly nyomást gyakorol az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóságra (FAA), amely márciusban módosított a dróntörvényen, amelyben engedélyt adott, hogy az Amazon robotrepülői legfeljebb 120 méter magasan repülhetnek, persze kizárólag lakatlan terület felett, és úgy, hogy egy emberi pilótának (!) végig látnia kellene a gépeket.