A Doppler Labs által készített okosfülhallgatók bizonyos frekvencián érkező hangokat képesek lehalkítani, másokat pedig felerősíteni. A projekt a sikeres Kickstarter-kampány után most olyan befektetőket is maga mellett tudhat, mint a zeneszerző Hans Zimmer vagy a lemezkiadó Universal Studios.
A Here elnevezésű termék különleges algoritmusokkal éri el mindezt, és két fontos főbb funkciót nyújt a vásárlóknak:
A Doppler Labs már korábban betört a fülhallgatók piacára: Dubs nevű fülesük lehalkítja a zenét, anélkül, hogy a minőséget kompromittálná. Ez az ötlet az amerikai Coachella fesztiválnak annyira bejütt, hogy 135 ezer darabot rendeltek a termékből.
Bár a Here a Dubshoz képest sokkal több területen felhasználható technológiát képvisel, a fülhallgatót még mindig nem egész napos használatra tervezték.
Főleg, hogy az akkumulátora csak 4-5 órán keresztül bírja.
Noah Kraft vezérigazgató ugyanakkor azt mondja, a cél, hogy olyan viselhető eszközt hozzanak létre, amit reggel felvesz az ember, és estig le sem veszi; ami képes okos asszisztensként működni, és segíti a jobb kommunikációt.
A Here Kickstarteren júniusban 635 ezer dollárt (közel 180 millió forintot) szedett össze, majd a július elejei befektetői körben még
17 millió dollárt (4,7 milliárd forint) fektett be többek között Hans Zimmer, Tiesto, a Universal Music Group és a Live Nation Entertainment is.
Bár a jelenlegi prototípus – amit hat hónap alatt készített el a csapat – még nem tökéletes (a külvilág zaja beszűrődik, beszélgetés közben a viselője saját hangjának visszhangját hallja, és nem is mindenkinek kényelmes a viselése), a csapat keményen dolgozik, hogy év végére gyártható modellel állhassanak elő.