Modernizálja és gyökeresen átalakítja lakossági tarifakínálatát a Telenor, ennek több oka is van. Egyrészt: átláthatóság. Rettentő sok a jelenleg még élő, működő csomag: több mint kétszáz tarifa létezik, míg van olyan, amelyet már
mindössze csak egy ügyfél használ.
Arra a kérdésre, hogy megpróbálták-e ezen ügyfeleket más tarifára átterelni, úgy válaszoltak: többször is telefonon informálták az érintettet, s bár szignifikánsan jobb ajánlatot adtak számára, mégsem volt hajlandó váltani.
"Ez emberi tényező, ezzel számolni kell"
- mondta Saranyik Csaba, a Telenor ügyfélérték menedzsment igazgatója.
A másik indok, hogy a modernizációt támogassák: csak olyan tarifákat hagyjanak meg, amelyhez hozzátartozik, vagy könnyedén hozzárendelhető mobilinternet.
A meglévő 244 tarifából így összesen 101 marad meg,
de ezen belül is rengeteg variáció marad még, például a MyTariff 200 különböző kombinációt tartalmaz.
Ha érdekli, hogy Önt érinti-e a váltás: a Yettel oldalán csekkolhatja, a kivezetendő szolgáltatások és tarifák listáját pedig erre a linkre kattintva találja meg.
Akik a közelmúltban bevezetett, modern csomagokat használják - mint a MyTariff - azokat nem érinti a változás. Illetve lesz olyan ügyfél is, akit csak arról értesítenek, hogy egy bizonyos, elavult szolgáltatás - például WAP, fax vagy email stúdió - megszüntetésre kerül.
Maga a tarifaváltás a lakossági ügyfelek körülbelül tíz százalékát érinti,
ez pár százezer embert jelenthet, akik olyan csomagot használnak, amit kivezetnek.
A kártyás (pre-paid) ügyfelek értesítése SMS-ben és telefonon a mai nappal megkezdődik, míg a számlás (post-paid) ügyfelek az augusztus 19-től érkező számlákkal fogják értesíteni. Ezen felül a honlapon is egy telefonszámra kért kóddal ellenőrizhetik, hogy érinti-e őket a változás, és ha igen, automatikusan mely tarifára vezetik át őket. Ha ez megfelel, nincs más teendő mint hátradőlni,
az átállás október 1. és november vége között automatikusan megtörténik.
A tarifát az ügyfelek mobilhasználati szokásainak megfelelően választották, de ettől függetlenül lehet úgy dönteni, hogy
inkább egy másik csomagra váltanánk.
Ezt a megszokott csatornákon, telefonon és az üzletekben lehet jelezni az értesítésben jelzett határidőig. Erre számlás előfizetőknek körülbelül 60, kártyásoknak pedig körülbelül 30 nap áll rendelkezésére. Az átállás ekkor is díjmentes.
Számlás ügyfelek esetén még kiemelendő, hogy a kijelölt, új tarifa díja változatlan, vagy kevesebb lesz, mint az éppen meglévő. Ez minden számlás előfizetőre igaz.
Kártyásoknál pedig érdemes figyelni rá, hogy
szeptember 12. után egy egyenlegfeltöltés az új szerződés elfogadását jelenti,
azaz az automatikusan kirendelt, új tarifa feltételeinek elfogadását.
Harmadik indokként szerepelt a tarifaátalakítás mellett egy versenyelőny kialakítása. Azon újságírói kérdésre, hogy a kevesebb csomag egyben leépítést jelent-e a cégnél, úgy válaszoltak: erről szó sincs.
"A meglévő erőforrások átcsoportosításával gyorsabban, körültekintőbben tudjuk például az ügyfeleket kiszolgálni" - magyarázta Saranyik Csaba.
A most megindult modernizációs folyamat
több száz millió forintos bevételkiesést jelent a Telenornak,
az ügyfelek olcsóbb tarifákra állhatnak át - kommunikálják - viszont hosszú távon ez be is jöhet.
A július 1-jei botrányból tanulva nem egyszerre küldik ki az értesítéseket az ügyfeleknek, hanem elszórtan,
fokozatosan mennek ki az üzenetek.
A csomagok kiválasztásánál is egyre inkább arra fókuszálnak, hogy azok személyreszabhatóak legyenek, igény szerint formálhatóak.
"Nagyobb mozgásteret szeretnénk adni az előfizetőinknek"
- mondja Saranyik Csaba. A mobilhasználati trendek és szokások is éppen efelé mutatnak: mindenki más indokból, másra használja okostelefonját. Talán csak egy közös pont van: az internetalapúság. Az új, modern csomagok pedig vagy tartalmaznak adathasználatot, vagy rendelhető hozzá adatjegy.
Akiket érint a tarifamodernizációs folyamat, és megírná tapasztalait, várjuk a techbazis@origo.hu címre! Köszönjük!