Keményen fellép a Facebook a Tsu nevű közösségi oldallal szemben. Utóbbi egy meghívásos és regisztrációs rendszeren alapuló közösségi oldal, ami abban különbözik a hasonló portáloktól, hogy pénzt fizet a népszerű tartalmat megosztó felhasználóknak.
Még csak nem is keveset.
Amennyiben egy megosztott kép, videó vagy szöveges poszt népszerű (sokan lájkolják, látják, szólnak hozzá), a portál az anyagból befolyt hirdetési összeg 90 százalékát a felhasználóknak adja, és csak
a maradék 10 százalékot tartja meg.
Amennyiben a megosztásért felelős Tsu-tagot egy másik felhasználó hívta meg, utóbbi személy is kap a bevételből, és ez így megy még két meghívottig. A piramisjátékra emlékeztető felépítés azonban valós pénzt takar, azaz a tagok tényleg csak nyerhetnek.
Az oldal alapítói így szeretnének intelligens közösséget építeni.
A bevételt a Tsun is a reklámok adják, akárcsak a Facebookon. Utóbbi oldal viszont megtartja az egész összeget, és ezért egyáltalán nem számít, hogy a felhasználók mit osztanak meg rajta. Szemben a Tsuval, ahol
érdekük az embereknek, hogy minőségi és érdekes információkat terjesszenek.
Az oldal 2013. július 1-jén indult, eleinte lassan nőtt, mostanra viszont elég népszerű lett ahhoz, hogy a Facebook figyelmét is felkeltse. Mi több, Mark Zuckerberg csapata úgy döntött, minden szinten blokkolni fogja az oldalt.
A Facebookon még a Tsu linkjét is képtelenség megosztani,
az oldal azonnal riaszt, hogy ez a tartalom veszélyes lehet, ezért nem tehetjük közzé. A felhasználók hamar kiszúrták a dolgot, emiatt pedig hirtelen még népszerűbb lett a sokak által csak anti-Facebookként emlegetett Tsu.
Az valószínűtlen, hogy egy nap komoly ellenfele lesz a Facebooknak (azért másfél milliárd felhasználó mégiscsak másfél milliárd felhasználó), ez a fajta elzárkózás azonban visszafelé sülhet el, és
ellenszenves színben tünteti fel a Facebookot.
Az oldalra egyébként itt regisztrálhat, de akár az alkalmazást is letöltheti (Android, iOS).