Meghosszabbítja a ma éjfélig szóló határidőt a Telenor a kialakult helyzetre válaszul, tudta meg az Origo a mobilszolgáltatótól.
Miután az online ügyfélszolgálat ma nem volt elérhető karbantartási munkálatok miatt, telefonon pedig a leterheltség miatt szinte csak a visszahívás opciót lehetett választani, a fiókokban pedig kisebb tömeg alakult ki, ezért több időt adnak az érintett ügyfeleknek, hogy reagáljanak a korábban bejelentett szerződésmódosításra.
Mint fogalmaztak: "A Telenort váratlanul érte a hatalmas érdeklődés a július elsejei tarifaváltozással kapcsolatosan, a szokásos napi forgalom többszöröse jelentkezett ügyfélkapcsolati csatornáinkon."
A Telenor a kialakult helyzetért elnézést kér az ügyfelektől.
Azt még egyelőre nem tudni, hogy meddig lehet majd jelezni, hogy a díjemelkedéssel járó szerződésmódosítást nem kérjük. A Telenor annyit közölt az Origóval, hogy erről a holnapi nap során a honlapon tájékoztatnak mindenkit. De ha jól számolunk,
a kiegészített értesítéseket június 24-én küldték ki hivatalosan, ennek kézhezvételétől kell számítani a 15 napot,
hogy az ügyfelek nyilatkozzanak. Frissítés:a Telenor megerősítette, hogy július 8-ig lesz majd erre idő.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) közleményéből kiderült, a feltöltőkártyás, illetve a számlás mobilos ügyfelek a július 1-jei díjváltozások kapcsán eltérő határidőkig, és többféle módon nyilatkozhatnak.
Az ügyfélszolgálatok leterheltsége esetén tértivevényes
postai úton is nyilatkozhatnak az ügyfelek,
ha nem kívánják elfogadni a Telenor (illetve a Telekom) július 1-jétől tervezett kétoldalú szerződésmódosítási ajánlatát. (A Magyar Telekom egyébként holnap kezdi meg az értesítések kiküldését, azok kézhezvételétől kell számítani majd a 15 napot.)
Speciális helyzetben vannak azonban a feltöltőkártyás ügyfelek, mivel a jelenleg hatályos jogszabályok szerint
minden egyes egyenlegfeltöltés egy-egy új szerződés megkötésének minősül.
Vagyis: ha az egyenleg feltöltése július 1-je után történik meg, abban az esetben már az újonnan létrejött szerződés szerint, az akkor hatályos díjakkal zajlik a számlázás. Bár az előfizető megtartja a régi számát és továbbviszi a meglévő pozitív egyenlegét, elfogadja az áremelést.
Mint korábban megírtuk, a Telenort megrohamozták az ügyfelek, miután kiderült, hogy a július elsejei hatállyal, a lakossági mobilszolgáltatások díjait érintő kétoldalú szerződésmódosításról határozhatnak:
vagyis ha szólnak, hogy nem értenek vele egyet, nem lép életbe az áremelés.
Az érintett ügyfeleket személyreszabottan a június 24-25-én kiküldött SMS-ben tájékoztatták a díjszabás várható módosításáról. Ezt követően pedig - elviekben - a Telenor bármely ügyfélszolgálati csatornáján jelezhették, hogyan döntenek a szerződésmódosításról.
Azonban mint az Origo olvasói is tapasztalták,
az online ügyfélszolgálat sokszor akadozott, vagy karbantartás miatt nem volt elérhető, ahogy telefonon is órákig várakozott az ember,
mégsem kapcsoltak senkit. Ma pedig már csak a korábban jelzett módon (a 6-os menüpont 2-es gombja alatt elérhető) visszahívás opciót lehetett választani.
Az üzleteket ellepték a dühös ügyfelek, tegnap a West End plázában található fiókban akár másfél-két órát vártak arra, hogy kifejthessék véleményüket a szerződésmódosításról.
A szerződésmódosítást a NMHH is vizsgálta. Ez múlt hét pénteken hatósági szerződéssel zárult, melynek keretében a szolgáltató módosította és kiegészítette az ügyfelek tájékoztatását, hogy
mindenki tudja, milyen jogok illetik meg az ajánlat kapcsán.
Az NMHH továbbiakban közölte, folyamatosan ellenőrizni fogja a hatósági szerződés teljesítését, és kiemelt figyelemmel kíséri a módosítással kapcsolatban beérkező előfizetői panaszok alakulását. A szolgáltató pedig vállalja, hogy ezzel kapcsolatban tájékoztatja a hatóságot.