Arra kötelezik a Facebook dolgozóinak egy részét, hogy iOS-es eszközeikről androidosra váltsanak. Chris Cox, a cég vezető termékmenedzsere szerint így
a jól kereső munkatársak is beleélhetik magukat az átlagfelhasználó helyzetébe.
Cox ötlete talán furcsának tűnik, alapja azonban van: a Facebook-felhasználók közel 83 százaléka Android operációs rendszerről éri el a közösségi portált. Ráadásul az Apple termékei, bár egyre népszerűbbek a fejlett országokban, sok helyen még mindig nem kaphatók.
Empatikussá szeretnénk tenni a céget, hogy a dolgozóink megértsék: a célközönségünk egyre kevésbé olyan, mint mi"
– mondta Cox.
Nem ez az első eset az utóbb időben, amikor a Facebook a saját dolgozóit kényszeríti az átlagos netezők bőrébe. A vállalatnál bevezették a 2G-s keddeket: ezeken a napokon a dolgozók egy órán át lassított kapcsolattal kénytelenek facebookozni, hogy megtapasztalják a fejlődő országok internetét.