2015 végére elérte a 800 millió felhasználót a Facebook Messenger. A cég ennek ünneplésével indította a 2016-os évet, és nem meglepő módon azt szeretnék, ha az idei év az üzenetküldő szolgáltatásról szólna:
szerintük ez a mobilhasználat jövője.
David Marcus, az üzenetküldési részleg elnöke elmondta, azon dolgoznak, hogy minél könnyebben kommunikálhassunk a cégekkel és a szolgáltatókkal is a Messengeren keresztül.
Így vásárolhatnánk termékeket, szolgáltatásokat, repülőjegyeket és még ételt is.
Az ilyen dolgokhoz most fölösleges appokat használunk, amik utána semmire sem jók: szerintük idén már az üzenetváltások veszik át az appok szerepét.
Elmondása szerint az ügyfélszolgálatokkal is könnyebb lenne így tartani a kapcsolatot, hiszen egyszerűen és gyorsan érhetjük el őket.
Annyival egyszerűbb mindent egy helyen elvégezni.
Az nem meglepetés, hogy ezt a helyet a cég épp a Messengerben látja: tavaly már több országban elérhetővé tették az üzenetküldőn keresztül történő fizetést.
Idén ráadásul egy nagy újdonsággal van felszerelve a rendszer, hiszen most bontogatja szárnyait a Facebook virtuális asszisztense, M, akit közvetlenül a Messengeren keresztül érhetünk el.
Marcus azt is elmondta, hogy napjainkban a telefonszám egyre nélkülözhetőbb, hiszen a Facebook egy egyszerű, átlátható és könnyen megosztható elérhetőségi alternatívát kínál, mely ráadásul identitásunkat is tartalmazza.