Az Opera Software a héten jelentette be, hogy 1,2 milliárd dolláros vételi ajánlatot kapott egy kínai internetes cégekből álló csoporttól. Az Opera már tavaly óta keres befektetőt, korábban azt híresztelték, hogy a Facebook is felvásárolhatja. A cég valószínűleg beleegyezik a felvásárlásba, de még szükség van a részvényesek jóváhagyására.
Az ajánlatot tevő kínai Golden Brick Silk Road csoport portfóliójába a Kunlun és a Qihoo 360 szoftverfejlesztő vállalatok tartoznak. Előbbi népszerű böngészővel és vírusirtóval van jelen a kínai piacon, a Kunlun játékstúdió pedig a Tinderhez hasonló, melegeknek készült Grindr appba fektetett be január elején.
Miért éri meg nekik?
A Kunlun közleményében az áll, hogy céljük a Kínán kívüli terjeszkedés. Az Opera, Kunlun, Qihoo és Golden Brick együttesen próbálná megerősíteni pozícióját a nemzetközi internetes piacon.
Az Opera böngészőjéről legismertebb, de számos más területen van jelen, például a hirdetésben és az adatfeldolgozásban. Bár a társaság hagyományos számítógépekre is elérhetővé tette böngészőjét, komolyabb sikert inkább annak mobiltelefonos és táblagépes verzióival ért el.