A Facebook és a holland KLM légitársaság megállapodást kötött arról, hogy Messengeren keresztül is lehessen intézni a repülőutakkal kapcsolatos ügyeket. A felhasználók nem csak csetelhetnek az ügyintézőkkel, de elintézhetik a foglalást, és információkat kapnak a járatokról. Ezen felül még a beszállókártyát is elküldik a csevegőn keresztül, ha valaki azt szeretné.
David Marcus, a Facebook csevegőszolgáltatásaiért felelős elnöke szerint a megoldás előnye, hogy minden kommunikációs formát egyesít a platform. Nem csak az üzenetváltást, de a telefonálást, csetelést is egy helyen lehet bonyolítani.
A Messenger ezzel elkezdett valódi multifunkciós platformmá válni, és túllépni az egyszerű csevegéseken. Nemrég szivárgott ki egy híresztelés, miszerint az app támogatni fog egy mobilfizetési rendszert, amivel online áruházakban rögtön fizethetünk. Azt pedig már a bejelentéskor is tudtuk, hogy Zuckerberg célja az, hogy idővel a vállalatok is Messengeren keresztül kommunikálhassanak az ügyfelekkel.
A Facebook ötlete nem teljesen új, az ázsiai WeChat, Line és a KakaoTalk csevegők szintén multifunkciósak. Ezen keresztül nem csak beszélgethetnek a felhasználók, de rendelhetnek fuvart, időpontot foglalhatnak a doktornál, vagy éttermet foglalhatnak. Ezen felül pénzt is küldhetnek másoknak, és játékokkal játszhatnak.