Sokkal több adatforgalmat generálnak az internetes hirdetések, mint gondoltuk. Az Enders Analysis legfrissebb kutatása szerint egy weboldal megnyitásakor
az elhasznált adatmennyiség legalább 18 százalékát, de akár 79 százalékát is jelenthetik ezek az elemek.
Az előző tanulmányok ezt 10 százalék és 50 százalék közé becsülték.
A cég nyolc népszerű weboldalt nyitott meg mobiltelefonról, majd összehasonlították, miként alakult az elfogyasztott megabájtok száma hirdetésblokkolóval és anélkül. Hozzávették azt is, miként befolyásolja a számokat a JavaScript tiltása.
Az ábrán az látható, hogy egyes elemek betöltése hány megabájtot emésztett fel a nyolc különböző internetes oldalon.
A hirdetési tartalmak jelentették a szállított adatok 18-79 százalékát,
de a JavaScript-elemek is elég sok adatot fogyasztottak, 6-68 százalékot adtak hozzá.
A kutatók ebből azt a következtetést vonták le, hogy a hirdetések felelnek átlagosan az összes elhasznált adat körülbelül feléért. Amennyiben korlátozott a mobilnetes csomagunk, ez valóban gondot okozhat - ráadásul nemcsak a keretünket meríti ki hamar, de az oldalak betöltési idejét is növeli.