Több hónapnyi pletyka után biztossá vált: a cégek elkezdhetnek chatbotokat fejleszteni a Messengerhez. A közösségi oldal az F8 fejlesztői konferencián jelentette be a Bots for Messenger fejlesztői platformot, amivel bárki fejleszthet botot ügyfélkapcsolati, értékesítési, hírszolgáltatási célokra.
Ezeken az automatizált chatprogramokon keresztül kommunikálhatnak a szolgáltatások a felhasználókkal.
A botok felhasználási köre a cég céljaitól függ: a felhasználó akár virágot vagy ételt is rendelhet velük, értesítéseket kaphat bankjától, vagy fotókat nyomtathat. Bizonyos botok ügyfélszolgálati szerepet töltenek be,
megválaszolják a felhasználó kérdéseit
egy-egy szolgáltatással, termékkel kapcsolatban. Az olyan híroldalak botjai, mint a CNN, Wall Street Journal, Business Insider vagy a Mic híreket ásnak elő az olvasónak.
„Lehet, hogy egy új éra kezdetének vagyunk tanúi – a korai internet, a mobil-alkalmazások után jöhetnek a chatbotok. Ez egy rendkívül erős paradigmaváltás lehet” – mondta a Facebook üzenetküldő rendszerének vezető fejlesztője, David Marcus a közösségi oldal új „digitális asszisztenseinek” bemutatásakor.
A programok képesek az emberi nyelvet (egyelőre leginkább csak az egyszerű mondatokat) dekódolni. Ez az átlagfelhasználó számára azt jelenti, hogy az alkalmazás egy egyszerű, szóban vagy írásban kiadott parancs alapján automatikusan rendel számára ételt, posztol a nevében egy fényképet az Instagramra, vagy átutal egy összeget egy netbank-szolgáltatáson keresztül.
Egyelőre még csak Amerikában érhetik el a felhasználók az új funkciót, az első bothullám már elrajtolt. A közeli partnerek körébe eddig 33 cég tartozik, köztük a CNN, a Burger King, a Bank of America, Fandango.
Többek közt használhatók már ezek a botok:
Nem a Facebook az egyetlen, aki a botokban hisz. Már elérhetők chatbotok a Telegram és Kik appokhoz is, de kétségkívül a 900 millió havi felhasználóval rendelkező Messenger terjesztheti ezt el szélesebb körben.
Többek szerint ez lehet az alkalmazásfejlesztés következő nagy aranybányája.
A cég ráadásul kidobja a Bot Engine-t is, amellyel olyan chatbotok fejleszthetők, amelyek gépi tanulással okosodnak.
A Facebook nem titkolt célja, hogy monetizálja a platformot, erre a másik eszköz a
szponzorált üzenetek lesznek,
ahogy az korábban is kiszivárgott. A Facebook üzleti partnerei közvetlenül üzenetekben bombázhatják hirdetésekkel a felhasználót, de csak azokat, akikkel korábban már leveleztek. A cég most megerősítette, hogy a vállalatok egy köre már teszteli a funkciót, hamarosan pedig minden hirdetőnek elérhető lesz.