Öt nap alatt több mint félmillióan töltötték le a demencia kutatására készült appot, a Sea Hero Questet - írja a Telekom a sajtóközleményében. A felhasználók eddig összesen 58 hónapnyi időt játszottak a játékkal.
Ez 725 évnyi hagyományos laboratóriumi kutatással egyenértékű.
Korábban az ilyen vizsgálat koordinálása éveket vett igénybe, és legjobb esetben is csak pillanatképet adott igen alacsony számú önkéntes viselkedéséről.
Számos demenciával küzdő ember számára az első jel a tájékozódási képesség elvesztése, amelynek következtében még a jól ismert helyeken és környezetben sem képesek eligazodni és tájékozódni.
A játék alaphelyzete is erre a betegségre, valamint a navigációra épül: feladatunk benne, hogy
összegyűjtsük tengerész édesapánk elveszett emlékeit,
és újra felfedezzük a tengeri világot, amelyet egykor bejárt.
Játék közben a tájékozódással kapcsolatos adatainkat követik nyomon és tárolják, amiből megállapítható az ember térbeli tájékozódásának szintje. Ezt használják fel a kutatók a demencia kutatásához.
A játékról készült tesztünket az alábbi linken olvashatja.